Hoppa till innehåll

Vilket Är Bäst Att Koda Spel Med?

Rekommendera inlägg

C++ = I stort sett allting, väldigt svårt om jag inte misstar mig

Java = Minecraft, Runescape, enklare.

Precis. C++ är extremt svårt, men när man lärt sig språket kan man göra vad som helst(inga undantag). Assembler är även inknutet i C++, så kallad "inline assembler", vilket gör att Assembler är en del av C++. Så lär du dig C++ kan man säga att du kommer att behöva lära dig 2 av de svåraste programmeringsspråk som finns.

Nu menar jag ju förstås om du lär dig HELA språket, men man kan naturligtvis ignorera de svårare delarna av språket och för det mesta klara sig ändå. Men då är C++ inget du kan arbeta med i framtiden om du skulle bli bra på det du gör.

Java är också ett kraftfullt programmeringsspråk, som även om det också använder sig utav komplexa objektorienterade koncept är passande till de flesta tillämpningar. Det är mindre svårare att lära sig än C++ då Java innehåller mindre att lära sig. Java är också språket som för det mesta lärs ut på stora svenska högskolor & universitet.

Det är också viktigt att nämna att C++ är en standard definierad av International Organization for Standardization vilket betyder att ingen äger C++. Java däremot ägs av Oracle som bestämmer hur de vill över språket och dess användning.

Själv kan jag delar av C++, Java och Assembler, men mest C++. Jag föredrar även C++ men det är ju en persons egna smak.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...