Vitdom Skrivet 8 Juli 2011 Rapport Skrivet 8 Juli 2011 (redigerat) Har möjligen tänkt att utveckla en webbtjänst där krypterad information kan sparas och hämtas ut med nycklar. Då jag som ansvarig för tjänsten har verksamheten i Sverige gäller svensk lag för alla delar av tjänsten. Jag har problem med att hitta information om följande:Får jag spara misstänkta aktivitetsloggar & IP-adresser och hur länge?Får jag kryptera den mottagna informationen till och med ifrån mig själv? Hur länge får jag spara informationen? Detta sker med uttryckligt tillstånd ifrån sändaren.Har jag skyldighet att anmäla mig till Datainspektionen om den automatiserade behandlingen av dessa personuppgifter utförs av min tjänst?Har letat i regeringskansliets rättsdatabas SFST, på PTS hemsida, Datainspektionens hemsida och sökt på Google. Hittar lite men det verkar gälla mest för internetleverantörer. Någon som kan svara på mina frågor? Jag vet att fuska.se automatiskt sparar alla medlemmars IP-adresser, kanske admin/någon moderator kan svara på den frågan? Redigerat 11 Juli 2011 av Vitdom Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.