Hoppa till innehåll

Terrordåd I Oslo


Nazar
 Dela

Rekommendera inlägg

stöder du hans agerande?

Han stödjer knappast idiotens agerande, Nomatic är bara grovt ironisk.

 

Finns ingen anledning att döda idioten, det man borde göra är att slänga in honom i en låda separerad från allt i världen.

Redigerat av Draghon
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Bättre att ge han typ 200+ års fängelse som man kan få i USA, det är ju värre än att dö. Vad jag har hört brukar fångar som gjort liknande brott, speciellt mot barn/ungdomar, inte vara alltför populära i fängelset.

 

Synd bara att 21 år är mest i Norge som jag förstått det om man sköter sig i fängelset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Enligt hans information, så tränade han sig att skjuta med vapen på MW2, innan han gjorde det i riktiga livet. Hellt sjukt. Han spelare ochså WoW. Och det där med avrättning, lagen kan inte ändras på grund av att en psyk man gjorde detta. Är hellt säker detta händer aldrig i Norge, så det vore onödigt att ha dödsstraff. Dom kan inte även fängsla han för resten av hans liv. 21 år är det högsta man kan va i ett fängelse i Norge. Han kommer nog bli 40 år tills det. Tänk sen när han släpps kommer han göra om det?

Redigerat av Skelzor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han stödjer knappast idiotens agerande, Nomatic är bara grovt ironisk.

 

Finns ingen anledning att döda idioten, det man borde göra är att slänga in honom i en låda separerad från allt i världen.

Precis, bättre att sätta in honom i sinkabirum och låta han lida resten av sitt liv. Finns ingen anledning att ge honom en snabb död som han bara kommer njuta av.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt hans information, så tränade han sig att skjuta med vapen på MW2, innan han gjorde det i riktiga livet. Hellt sjukt. Han spelare ochså WoW. Och det där med avrättning, lagen kan inte ändras på grund av att en psyk man gjorde detta. Är hellt säker detta händer aldrig i Norge, så det vore onödigt att ha dödsstraff. Dom kan inte även fängsla han för resten av hans liv. 21 år är det högsta man kan va i ett fängelse i Norge. Han kommer nog bli 40 år tills det. Tänk sen när han släpps kommer han göra om det?

Jag tror inte man lär sig skjuta vapen genom att spela ett spel. Tyvärr.

Jag var inne på hans facebook natten det hände och under intressen hade han WoW och MW2. Jag var också inne på hans twitter där han 17 juli skrev; "One persons belief is equal to 100,000 peoples who got interests." Creepy som fan.

 

F.ö så var han en väldigt smart person, han skrev artiklar om vetenskap och var intresserad av ekonomi osv. Och det krävs lite smarthet för att kunna planera dessa dåd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han kanske gjorde det för att han var ensam? Dom flesta har det väldigt svårt. Han kanske hade det svårt med att få typ vänner, hade kanske dålig kontakt med sina vänner, och hade svårt att gifta sig, kanske därför? Jag vet folk som har det svårt på grund av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han kanske gjorde det för att han var ensam? Dom flesta har det väldigt svårt. Han kanske hade det svårt med att få typ vänner, hade kanske dålig kontakt med sina vänner, och hade svårt att gifta sig, kanske därför? Jag vet folk som har det svårt på grund av detta.

Nej, hans måltavlor var politiska.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...