Hoppa till innehåll

Terrordåd I Oslo


Nazar
 Dela

Rekommendera inlägg

Hur många av er sätter upp ett mål och kämpar för samma mål i 10-15 år, enbart för att en dag få utföra en händelse som är slutet på målet?

 

Killen har stil, starkt jobbat att utföra allting, och fortfarande vilja slutföra resten av målet. Att dessutom inte neka till någonting utan erkänna allting direkt är extra plus i kanten.

 

Själva aktionen är ju en annan femma. Kanske inte riktigt rätt sätt att bedriva politik på, men men, sossar är ju också helt störda i huvudet så..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Hur många av er sätter upp ett mål och kämpar för samma mål i 10-15 år, enbart för att en dag få utföra en händelse som är slutet på målet?

 

Killen har stil, starkt jobbat att utföra allting, och fortfarande vilja slutföra resten av målet. Att dessutom inte neka till någonting utan erkänna allting direkt är extra plus i kanten.

 

Själva aktionen är ju en annan femma. Kanske inte riktigt rätt sätt att bedriva politik på, men men, sossar är ju också helt störda i huvudet så..

Han verkar vara riktigt skarp och disciplinerad. Men idiot är han och hängas i testiklarna bör han.

Varför är du emot sossepolitik? Motivera.

 

(Jag själv står utan parti, då jag inte kan hitta ett parti som jag sympatiserar med nog.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han verkar vara riktigt skarp och disciplinerad. Men idiot är han och hängas i testiklarna bör han.

Varför är du emot sossepolitik? Motivera.

 

(Jag själv står utan parti, då jag inte kan hitta ett parti som jag sympatiserar med nog.)

Det är en annan diskussion och och kan inte sluta annat än illa för mina små varningar här.

 

Har inte heller något parti som stämmer in helt och hållet. Blir någon blandning av blått + sd...

Redigerat av Luxaxix
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många av er sätter upp ett mål och kämpar för samma mål i 10-15 år, enbart för att en dag få utföra en händelse som är slutet på målet?

 

Killen har stil, starkt jobbat att utföra allting, och fortfarande vilja slutföra resten av målet. Att dessutom inte neka till någonting utan erkänna allting direkt är extra plus i kanten.

 

Själva aktionen är ju en annan femma. Kanske inte riktigt rätt sätt att bedriva politik på, men men, sossar är ju också helt störda i huvudet så..

jag håller med dig dom två första punkterna, men kanske inte just att döda nästan 100 pers för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur många av er sätter upp ett mål och kämpar för samma mål i 10-15 år, enbart för att en dag få utföra en händelse som är slutet på målet?

 

Killen har stil, starkt jobbat att utföra allting, och fortfarande vilja slutföra resten av målet. Att dessutom inte neka till någonting utan erkänna allting direkt är extra plus i kanten.

 

Själva aktionen är ju en annan femma. Kanske inte riktigt rätt sätt att bedriva politik på, men men, sossar är ju också helt störda i huvudet så..

"Kanske inte riktigt rätt sätt att bedriva politik på"

 

Du måste skämta? Han sköt ihjäl dussintals oskyldiga ungdomar. Det är ETT HELVETES JÄVLIGT FEL SÄTT att bedriva politik på.

 

Det var heller inget imponerande han gjorde på något sätt. Enbart avskyvärt. Det enda som krävs för att göra något sådant är obefintlig empati och mycket motivation. För det är faktiskt inte så svårt rent praktiskt att göra en stor bomb av gödsel, sen skaffa vapenlicens och gå och skjuta lite ungdomar. Inte i Norge i varje fall. Det som hindrar andra från att göra likadant är att vem som helst förstår att människovärdet som går förlorat VIDA överstiger värdet av eventuella politiska fördelar med en sådan operation.

 

Det går inte ens att jämföra sossarna med det här?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag har hört om honom är imponerande för mig, testa själv att sätta upp ett mål idag som du ska genomföra om exakt 10 år och planera allting inför det får du se hur svårt det är. Själv kan jag inte ens hålla ett mål i en månad innan jag ger upp. Planeringen han genomförde var också väldigt precis och väl utförd.

 

Sen måste man ju ge honom cred för att han erkänner allting, underlättar ju så otroligt för samhället, och han verkar inte skämmas för det han gjort/kommer göra. (Han är ju inte klar än så..)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag själv tycker att Polisen gjorde ett skitjobb.

 

Fler kunde ha behålt sina liv om rätt beslut skulle ha tagits.

Precis, det tog 1 timme och 30 minuter innan polisen kom, efter att hjälpen hade anropats via telefon. Visserligen kanske man behöver båtar och rätt vapen, men vafan, vi lever i en tidsålder där sådant ska vara självklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Inget illa menat till polisen, men enligt rapporten så dog några poliser när dom försökte stoppa galningen. Jag vet att han var beväpnad, men polisen har ju väll sin pistol ochså.

 

Så varför är dom inte väll tränade? Jag tycker dom borde göra om alla testen med skjutning.

Redigerat av Skelzor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget illa menat till polisen, men enligt rapporten så dog några poliser när dom försökte stoppa galningen. Jag vet att han var beväpnad, men polisen har ju väll sin pistol ochså.

 

Så varför är dom inte väll tränade? Jag tycker dom borde göra om alla testen med skjutning.

Det var en polis som dog, som redan var stationerad på ön. Och sedan så är det lite svårt att skjuta ijhäl en galning med pistol + automatvapen. Tänk efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inget illa menat till polisen, men enligt rapporten så dog några poliser när dom försökte stoppa galningen. Jag vet att han var beväpnad, men polisen har ju väll sin pistol ochså.

 

Så varför är dom inte väll tränade? Jag tycker dom borde göra om alla testen med skjutning.

... sense you making are none

 

Blir du skjuten i magen är inte din egen pistol till så stor hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...