PussyCat Skrivet 30 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Juli 2011 Tjena! Min syster skulle vilja ha tillgång till online material o.s.v på sitt Wii. Är det endast med hjälp av router eller med hjälp av adapter och isåfall vad för någon ? Länka gärna till en onlinebutiken eller dylikt. / Adi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 31 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2011 Det vanligaste sättet att ansluta är att använda en router för att skapa ett trådlöst nätverk. Både WEP och olika sorters WPA fungerar, till skillnad från DS som bara stödjer WEP. Du kan också använda en ethernet-till-USB-adapter, men jag vet inte riktigt vad den heter. Den ger lite snabbare hastighet men fungerar endast till Wii och så tar sladdarna upp lite plats. Det tredje sättet är med en Nintendo Wi-Fi USB Connector som egentligen är till DS, men detta är ett ganska kasst alternativ eftersom att den inte säljs och man måste ha på en dator varje gång man ska ut på internet. Det blir mycket drivrutinskrångel med den om man kör något annat än Windows XP och jag tror inte att den fungerar alls om man inte har Windows. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 31 Juli 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2011 Det vanligaste sättet att ansluta är att använda en router för att skapa ett trådlöst nätverk. Både WEP och olika sorters WPA fungerar, till skillnad från DS som bara stödjer WEP. Du kan också använda en ethernet-till-USB-adapter, men jag vet inte riktigt vad den heter. Den ger lite snabbare hastighet men fungerar endast till Wii och så tar sladdarna upp lite plats. Det tredje sättet är med en Nintendo Wi-Fi USB Connector som egentligen är till DS, men detta är ett ganska kasst alternativ eftersom att den inte säljs och man måste ha på en dator varje gång man ska ut på internet. Det blir mycket drivrutinskrångel med den om man kör något annat än Windows XP och jag tror inte att den fungerar alls om man inte har Windows.Det lät enklast, ska framföra det. Tack så mycket ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 31 Juli 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2011 Lol, det enklaste är faktiskt att köpa en router. Skulle gissa på att det är billigare också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 31 Juli 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2011 Min familj är omständlig av sig, blir alltid en massa snack om teknikprylar som de inte förstår sig på. Så personligen blir adapter enklare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 7 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 7 Augusti 2011 Min familj är omständlig av sig, blir alltid en massa snack om teknikprylar som de inte förstår sig på. Så personligen blir adapter enklare. Ja kanske det det är ganska mkt saker att ställa in i Router'n så det är ganska mkt lättare att använda modem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.