Hoppa till innehåll

Ditt Skrivbord!


Gäst 3495abc
 Dela

Rekommendera inlägg

Windows erbjuder en användarmiljö dem flesta är vana med, samtidigt är det mer optimerat för hårdvaran.

Det där andra är jag inte helt säker på. Drivrutiner för grafikkort är tveklöst mer utvecklat för windows. Men jag är rätt säker på att en ext4 hårddisk presterar bättre än NTFS. Den behöver aldrig defragmenteras till exempel. Jag upplever att linux är snabbare på saker som att starta program och att linux inte blir långsammare med tiden. Jag har en 2 år gammal laptop med 5400RPM hårddisk med en linuxinstallation som är 2 månader gammal och den både startar snabbare och kör igång program snabbare i jämfört med min 3 år gamla dator med bättre hårdvara på alla sätt som omformaterades för ett halvår sen med windows.

 

En stor majoritet av serverdatorer kör också linux.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där andra är jag inte helt säker på. Drivrutiner för grafikkort är tveklöst mer utvecklat för windows. Men jag är rätt säker på att en ext4 hårddisk presterar bättre än NTFS. Den behöver aldrig defragmenteras till exempel. Jag upplever att linux är snabbare på saker som att starta program och att linux inte blir långsammare med tiden. Jag har en 2 år gammal laptop med 5400RPM hårddisk med en linuxinstallation som är 2 månader gammal och den både startar snabbare och kör igång program snabbare i jämfört med min 3 år gamla dator med bättre hårdvara på alla sätt som omformaterades för ett halvår sen med windows.

 

En stor majoritet av serverdatorer kör också linux.

Ok, jag har inte kört det mer än 20 minuter men ska prova det inom kort garanterat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...