CeZ Skrivet 10 September 2011 Rapport Dela Skrivet 10 September 2011 Sen är det inte världens bästa SSD heller. Välj en Corsair Force GT eller OCZ Vertex 3 om du vill ha en riktigt snabb SSD.Som om man märker någon skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 10 September 2011 Rapport Dela Skrivet 10 September 2011 Som om man märker någon skillnad.500mb/s vs 200mb/s är en ganska stor skillnad enligt mig. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GamesDean Skrivet 10 September 2011 Rapport Dela Skrivet 10 September 2011 Force 3 är verkligen inte långsam. Om man märker någon skillnad på Force 3 och GT vid "normalt" användande är dock tveksamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 10 September 2011 Rapport Dela Skrivet 10 September 2011 500mb/s vs 200mb/s är en ganska stor skillnad enligt mig. :PForce 3 kör 500MB/s också, skillnaden är väldigt marginell. Dessutom så är inte skillnaden mellan 200MB/s och 500MB/s så stor som det verkar, tvekar på om man ens skulle märka någon skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 10 September 2011 Rapport Dela Skrivet 10 September 2011 240GB-versionen av Force 3 är nästan lika snabb som Force GT, men 120GB-versionen är bara hälften så snabb. Jag tror att det går att se någon skillnad mellan 200MB/s och 500MB/s. Det är ju mer än dubbelt så snabbt. Sen såg jag en video där dom visade 2GB/s med ett gäng SSDs i RAID och det ser mycket snabbare ut än en vanlig enstaka SSD. Så det är inte så att efter 200MB/s så märker man ingen skillnad. Just my two cents. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 11 September 2011 Rapport Dela Skrivet 11 September 2011 (redigerat) 240GB-versionen av Force 3 är nästan lika snabb som Force GT, men 120GB-versionen är bara hälften så snabb. Jag tror att det går att se någon skillnad mellan 200MB/s och 500MB/s.Det är ju mer än dubbelt så snabbt. Sen såg jag en video där dom visade 2GB/s med ett gäng SSDs i RAID och det ser mycket snabbare ut än en vanlig enstaka SSD. Så det är inte så att efter 200MB/s så märker man ingen skillnad. Just my two cents.Visst är 500MB/s mer än dubbelt så snabbt som 200MB/s, men bara för det så behöver det inte märkas annat än i prestanda tester. Kolla upp på youtube hur snabbt Windows 7 startar med ett flertal snabba SSD's i raid 0 och jämför med en enstaka SSD, skillnaden är väldigt liten. Det samma gäller laddningstider i spel, det blir helt enkelt annat som flaskhalsar innan SSD'n. Företagen slåss mest om att få de högsta siffrorna för att verka bäst. Ska man gå in mer avancerat så skiljer komprimering mellan olika SSD's, så vissa SSD's är mycket bättre på vissa uppgifter än andra, trots samma hastighet. Redigerat 11 September 2011 av CeZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.