Hoppa till innehåll

E-sim - Nytt Roligt Gratis Webbläsarspel

Yurinho

Rekommendera inlägg

E-sim är en nyligen startad "verklighetssimulator", i skrivande stund är vi på dag 46. Spelet påminner om eRepublik, för dem som testat det men skillnaden är att här tar det inte alls lika lång tid att "komma ikapp" de som börjat tidigare eftersom det är relativt nystartat.

Det är alltså ett helt gratis webbläsarspel och ditt syfte är att arbeta, träna och givetvis strida för att sätta Sverige på kartan. Du kan även göra egna företag, t ex vapenfabrik, järngruvor etc, och på så sätt bygga upp ett ekonomiskt imperium.

Det roligaste med sådana här spel tycker jag dock är communityn som man lättast kommer in i på irc (#swe.sim @ Rizon) och på forumet (Går ej att länka här men skicka ett pm så länkar jag det till er)

Själva spelet hittar ni på http://*reklam.se*/index.html

Hjälper gärna nya spelare med tips och supplies att komma igång så är bara att höra av er till "Yurinho" i E-sim eller på E-sim's forum om ni har några frågor och funderingar.

Tycker definitivt att alla ska ge detta spel en chans :D

Redigerat av Yurinho
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 5 veckor senare...
  • 3 månader senare...

Bumbar tråden nu för att uppdatera lite om läget med detta fina spel.

Sverige har inte mått speciellt bra på ett tag nu. Vi har haft på tok för lite invånare och därför har inte ekonomin kunnat flöda på ett korrekt sätt. Som en följd av detta har Litauen, e-världens starkaste nation, invaderat Sverige och de håller nu i alla våra regioner förutom en. Detta har gett mer ekonomiska problem för oss, då vi förlorar inkomster.

Men nu ska det bli ändring på det! Sverige har under den senaste tiden växt relativt kraftigt i invånarantal, vi hade tänkt växa ännu mer, och snart är vi redo för fighten mot Litauerna.

Sverige behöver er, vi ligger just nu i krig mot Litauen, och just DU behövs för att vända detta.

För Sverige, för moderlandet, hjälp till!

Behöver ni hjälp med hur man spelar så är det bara att fråga.

En bild på hur världskartan över norra Europa ser ut just nu: post-99976-1330628545_thumb.jpg

Låt oss ändra på detta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bumbar tråden nu för att uppdatera lite om läget med detta fina spel.

Sverige har inte mått speciellt bra på ett tag nu. Vi har haft på tok för lite invånare och därför har inte ekonomin kunnat flöda på ett korrekt sätt. Som en följd av detta har Litauen, e-världens starkaste nation, invaderat Sverige och de håller nu i alla våra regioner förutom en. Detta har gett mer ekonomiska problem för oss, då vi förlorar inkomster.

Men nu ska det bli ändring på det! Sverige har under den senaste tiden växt relativt kraftigt i invånarantal, vi hade tänkt växa ännu mer, och snart är vi redo för fighten mot Litauerna.

Sverige behöver er, vi ligger just nu i krig mot Litauen, och just DU behövs för att vända detta.

För Sverige, för moderlandet, hjälp till!

Behöver ni hjälp med hur man spelar så är det bara att fråga.

En bild på hur världskartan över norra Europa ser ut just nu: post-99976-1330628545_thumb.jpg

Låt oss ändra på detta!

Japp det ser verkligen inte bra ut för våran del.

Först och främst behövs nya spelare, sedan måste vi fokusera på att träna upp oss och låta alla växa under någon vecka eller så. Sedan får vi planera på hur vi ska få tillbaka Sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tråkiga är att de är eftertaget av erepublik. :(

EDIT: Jag menar att det är i princip samma sak.

Jo sant fast jag tycker e-sim är betydligt lättare att förstå sig på måste jag säga. Provade e-republik men kändes inte lika naturligt plus att Det är roligare med lite mindre spel för då kan man verkligen vara med och påverka!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sverige är nu helt ockuperade av Litauen. Dock kommer Polen med allierade för att hjälpa oss, och om ett par veckor kommer vi vara så starka att alla fruktar oss.

Så jag ber alla att hänga med och hjälpa moderlandet Sverige att vinna, det är ett mycket underhållande spel :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo sant fast jag tycker e-sim är betydligt lättare att förstå sig på måste jag säga. Provade e-republik men kändes inte lika naturligt plus att Det är roligare med lite mindre spel för då kan man verkligen vara med och påverka!

Egentligen, så är det exakt samma grej. Skulle kanske börja spela om det vart fler som spelade + om de fixade den billiga designen..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Egentligen, så är det exakt samma grej. Skulle kanske börja spela om det vart fler som spelade + om de fixade den billiga designen..

Ja det är samma grund. Dock finns väsentliga skillnader i spelandet då man kan köpa till sig direkta fördelar för IRL pengar i erep, och annat smått å gott.

Nu har eSverige väldigt många spelare, mycket härlig community. Sedan får du definiera hur mycket fler spelare är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En av de roligaste sakerna med att det inte så fasligt många spelare är att det blir en väldigt härlig stämning mellan de nya och de gamla. Startade för nån månad sen och genom att vara aktiv på irc har jag lärt känna måna av de som spelat länge och till skillnad från andra spel så har man faktiskt chans att vara med och bidra trots att man e rätt grön i gamet. Själv sitter jag nu med i Finansdepartementet och hjälper vår finansminister Greven1 att sköta statens företag.

Så ta chansen och joina ett roligt och engagerande spel!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...