Har ett litet problem... Var hos min flickvän igår och vi myste lite grann och när hon började smeka mig över ryggen så kände jag en enorm smärta. Det räckte att hon snuddade med fingertoppen på vissa punkter så kändes det som om någon körde in en kniv i ryggraden. Jag vet hur fiskar beter sig när man gör det, och det var så jag kände mig.
De ömma punkterna befann sig mellan skulderbladen och svanken, och det räckte som sagt med ytterst lite beröring. Nu är frågan, vad gör jag åt det här? Jag antar att det är mitt konstanta datorsittande som orsakat detta, och jag fattar att jag måste sluta, men det kommer knappast hjälpa mig få bort smärtorna. Hade varit på elmia hela dagen, och gått där i ett par timmar, som också orsakat ryggont, men inte på det sättet, kan detta ha med saken att göra? Pappa vill att jag ska gå på gym, men det vägrar jag göra.. Kan tänka mig att utföra övningar hemma med bara min kroppsvikt till hjälp, och ev. besöka skolans gym då och då, men hjälper styrketräning mot en sån här sak?
Massage är väl också ett alternativ men hur ska det gå till om ingen kan ta på min rygg?