Hoppa till innehåll

Jag Vill Ta Livet Av Mig


PIMAL
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

13 år, vill ta livet av sig själv för att hans pappa är irriterande. Vem ringer Aftonbladet?

Hans pappa mobbar honom för hans vikt, hans mamma knarkar och han har inga vänner.

 

Har någon någonsin kallat dig fördömande eller empatilös?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det lär ju annars vara ganska säkert och gå ganska snabbt att bara ställa sig framför ett tåg. Men jag skulle inte rekommendera någon 13-åring att ta livet av sig. Seriöst, ditt liv har inte ens börjat.

 

 

Otroligt respektlöst sätt att ta livet av sig på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ring Bris? Jag förstår att det är något fel på dina föräldrar. Om de knarkar och kallar dig fetto.

Jag förstår att det är svårt för dig och att du såklart älskar dem (kanske), men kontakta någon. Du förtjänar så mycket bättre!

 

Och snälla, ta inte livet av dig.

Gör det inte. Det är inte slump att du finns här :)

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hans pappa mobbar honom för hans vikt, hans mamma knarkar och han har inga vänner.

 

Har någon någonsin kallat dig fördömande eller empatilös?

Så det är allmänt acceptabelt att en 13-åring ska ta livet av sig av dessa skäl? Jag är både fördömande och empatilös när det kommer till folk som vill ta självmord, tänker inte gå in på mitt privatliv men har haft folk i min närhet som har varit nära att ta livet av sig, jag har ingen respekt för dem alls idag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så det är allmänt acceptabelt att en 13-åring ska ta livet av sig av dessa skäl? Jag är både fördömande och empatilös när det kommer till folk som vill ta självmord, tänker inte gå in på mitt privatliv men har haft folk i min närhet som har varit nära att ta livet av sig, jag har ingen respekt för dem alls idag.

Om det är allmänt acceptabelt att en 13-åring funderar över självmord om hans pappa mobbar honom, hans mamma knarkar och hans sociala umgänge är obefintligt?

 

Förstår du verkligen inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det är allmänt acceptabelt att en 13-åring funderar över självmord om hans pappa mobbar honom, hans mamma knarkar och hans sociala umgänge är obefintligt?

 

Förstår du verkligen inte?

Förstår att han mår dåligt, var själv killen på 12 år som inte hade några vänner alls. Men idag har jag flertalet vänner.

Men att fundera att ta självmord, nej så långt förstår jag inte. Kalla mig empatilös men att tycka "synd" om någon som vill ta sitt liv går emot mina principer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår att han mår dåligt, var själv killen på 12 år som inte hade några vänner alls. Men idag har jag flertalet vänner.

Men att fundera att ta självmord, nej så långt förstår jag inte. Kalla mig empatilös men att tycka "synd" om någon som vill ta sitt liv går emot mina principer.

Men herregud var trångsynt och generaliserande du är.

 

Hade det varit mer synd om honom om han mått skitdåligt men inte funderat på att begå självmord?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud var trångsynt och generaliserande du är.

 

Hade det varit mer synd om honom om han mått skitdåligt men inte funderat på att begå självmord?

Hur skulle man kunna se självmord som något positivt? Det är bara negativt.

 

Ja, för när man vill ta självmord som denna unga kille verkar vilja göra ganska så snart. (Du bland annat gav han ett förslag på hur han skulle kunna göra det, bra där förresten.) så betyder det att man har gett upp i mina ögon. Varför tycka synd om någon som inte ens verkar vilja hjälpa sig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Rätt ofta förstår jag faktiskt inte varför Nomatic ens postar. Det verkar mest bara vara meningslösa drygheter.

(Ja, jag vet. Det här är internet, man får säga vad man vill. Skitcoolt).

 

I alla fall. Nu är det här visserligen inte något jag är expert på, men jag tror att OP skulle må bra av att prata med någon utomstående vuxen. Skolsköterska, lärare eller något i den stilen. Eller en kurator om det finns en sådan på skolan.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ajaj, meningsskiljaktigheter och andras åsikter uppskattas här ser jag.

Jag vet inte hur det är med dig Guggo, men tycker jag något är fel eller annat knas så säger jag det. Jag vrider inte på utan jag säger det som det är vare sig det är via Internet eller i riktiga liv. Skitcoolt, jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...