Hoppa till innehåll

Jag Vill Ta Livet Av Mig


PIMAL
 Dela

Rekommendera inlägg

Hur skulle man kunna se självmord som något positivt? Det är bara negativt.

 

Ja, för när man vill ta självmord som denna unga kille verkar vilja göra ganska så snart. (Du bland annat gav han ett förslag på hur han skulle kunna göra det, bra där förresten.) så betyder det att man har gett upp i mina ögon. Varför tycka synd om någon som inte ens verkar vilja hjälpa sig själv?

Uppenbarligen vill han ju ha hjälp, annars skulle han ju inte skriva här? För en gångs skull kanske du kunde hjälpa någon när de frågar istället för att bara kalla dem patetiska.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Uppenbarligen vill han ju ha hjälp, annars skulle han ju inte skriva här? För en gångs skull kanske du kunde hjälpa någon när de frågar istället för att bara kalla dem patetiska.

Inte för att jag har kallat någon patetiskt, men visst jag förstår din poäng.

 

Ta inte ditt liv TS, självmord är en permanent lösning på ett tillfälligt problem. Det kanske känns tufft just nu men jag kan lova dig att det kommer bli bättre. Du är bara 13 år, ditt liv har inte ens börjat än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ajaj, meningsskiljaktigheter och andras åsikter uppskattas här ser jag.

Jag vet inte hur det är med dig Guggo, men tycker jag något är fel eller annat knas så säger jag det.

Jag vrider inte på utan jag säger det som det är vare sig det är via Internet eller i riktiga liv. Skitcoolt, jag vet.

Du får gärna ha meningsskiljaktigheter. Dock tycker jag nog att dina "meningsskiljaktigheter" oftast uttrycker sig i någon form av dryghet som inte tillför särskilt mycket. Och det är oftast där som problemet ligger. Du är smidig som ett kylskåp när du uttrycker åsikterna, vilket naturligt leder till att de inte tas emot särskilt väl. Dock så har jag svårt att se en väl underbyggd, konstruktiv och välformulerad åsikt leder till något negativt, oavsett hur avvikande den är.

 

Du verkar tydligen sträcka dig till mer än empatilöshet, congrats (eller något?).

 

(Ja, jag är fullt medveten om att du antagligen skiter i allt jag säger. Ville bara få det sagt.)

 

Nu vill jag helst återvända till topic. Trådskaparen (och andra!) finner mitt råd i min förra post!

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag förstår hur tufft ditt liv kan vara just nu. när jag var i din ålder så söp min mamma och käkade piller medan min pappa slog oss och spelade bort pengarna på pokermaskiner mm. men ge aldrig upp bara för att världen du lever i för tillfället suger. när man har kommit till en viss punkt kan det bara bli bättre. Om du inte ger livet en chans så anar du inte vad du kommer att missa! jag var själv fet och min pappa retade mig för det oxå men nu så har jag gått ur gymnasiet, jobbar och har en flickvän. hade jag tagit självmord med vetskapen om att mitt liv hade blivit så pass bra senare hade jag aldrig kunnat förlåta mig själv. Så ett tips är att kämpa på och prata med någon du har förtroende för!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där sa du något.

 

Av alla pappas spermier och av alla mammas ägg är det du som blev till.

Den chansen ligger på en på miljarden :P

Ja precis! Tänk på de andra stackars spermierna! DE fick inte komma hit. Nej du har fått chansen att få se denna underbara värld som just nu... visar sina dåliga sidor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev jävligt förvånad när jag upptäcker att Layton är den första att skriva något riktigt vettigt, hur långt har ni sjunkit egentligen fuska-folk?

 

För att spinna vidare på det Layton sa, Ring Bris, socialen eller prata med skolsköterska/kurator eller liknande (som guggo sa). Om det som trådskaparen säger är sant så kan inte råd eller han/hon själv göra något åt det, det krävs att någon vuxen med handlingskraft kan göra något. Sen ska du inte ta livet av dig, som andra har påpekat har livet bara börjat, du ska kanske leva tills du är 90 och det kan hända fruktansvärt mycket på den tiden. Eller snarare det kommer att hända fruktansvärt mycket på den tiden. Du kommer att ta dig ur det här och hamna i en helt annan livssituation. Det viktiga är att du ser att det är fel. Att det är fel att förolämpa och att knarka, då slipper du antagligen det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev jävligt förvånad när jag upptäcker att Layton är den första att skriva något riktigt vettigt, hur långt har ni sjunkit egentligen fuska-folk?

Ouch. Det där sved :(

 

Men som sagt, du förtjänar så mycket bättre, Markus! Du har rätt till att söka hjälp och må bra. Att ta ditt liv är bara slöseri. Du kan inte ångra dig sen, men du kommer inte kunna ångra dig sen för du finns inte. Det är nästan värre...

 

BTW du frågade om någon ville ta livet med dig... är det inte bättre att försöka hitta lyckan istället för en person som vill ta livet med dig?

 

Ring BRIS någon! '_' :o

 

det är mer han som ska göra det

Ja precis, jag ringer väl inte till BRIS och säger: En kille på fuska vill ta livet av sig, hjälp? Möjligtvis om jag känner Markus IRL och om jag personligen mår dåligt, och behöver stöd. Annars inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...