Rhino Skrivet 6 November 2011 Rapport Skrivet 6 November 2011 (redigerat) hejhej. Jag laddade ner gmod 10 på min dator. via Piratebay. så kom de upp en setup.bat. jag tröck på den, och sen kom cmd upp osså var jag tvungen att disable'a nånting som hette UAC eller VAC såg inte om det var en U eller ett V så sen stog det att ja skulle 'reeboota'. så jag gjorde det. men sen så fuckade hela datan ur när jag loggade in på min användare som jag alltid gjort. det blev någon blåskärm som räknade in system dump files eller liknande. sen när den är klar så stänger den av min data, och sätter på den igen. Varför? sen måste jag ha safe-mode på och då blir skärmen och windows 7 taskbar'en skit konstiga. skärmen blir grubblig och inzoomad och taskbaren blir som windows 98a'. Är riktigt less på det här så om någon kunde nån lösning skulle jag vara evigt tacksam! :) kan det vara för att jag disable'a UAC/VAC? eller är det virus med gmod? Redigerat 6 November 2011 av Rhino Citera
ZxZHitmanZxZ Skrivet 6 November 2011 Rapport Skrivet 6 November 2011 provat att omforatera den? Citera
Gäst KawaiiNek0 Skrivet 6 November 2011 Rapport Skrivet 6 November 2011 (redigerat) Redigerat 13 November 2011 av KawaiiNek0 Citera
ZxZHitmanZxZ Skrivet 6 November 2011 Rapport Skrivet 6 November 2011 Till att börja med, så bryter detta mot §3.7, då man inte ens får nämna det. Men jag tänker hjälpa dig lite ändå, troligen har du inaktiverad UAC (User Account Control) som vad jag iaf har för mig gör att programmet får ens kan startas (det är en liten säkerhetsgrej). Troligtvis så installerade setup.bat nån form av virus, och för att den skulle fungera helt så var du tvungen att starta om datorn, BSODn är då för att viruset eller vad det kan vara, har fuckat upp din dator på något vis. Att den stänger av och på din dator beror på att den helt enkelt måste det (fråga någon annan för en bättre förklaring) Sedan att Safe Mode ser ut som det gör är för att den stänger av allt som möjligtvis kunnat gjort att din dator inte fungerat som den skulle, det vill säga teman, drivrutiner och lite allt möjligt :P Göt en virus scan i safe mode, hittar den inget så testa med Malwarebytes. Han har troligen massor av personlig data som han vill ha kvar, och att fixa datorn istället för att bara formatera tycker iallafall jag är ett bättre alternativ. EDIT: La till en quotedin är nog bättre ja Citera
Rhino Skrivet 6 November 2011 Författare Rapport Skrivet 6 November 2011 Till att börja med, så bryter detta mot §3.7, då man inte ens får nämna det. Men jag tänker hjälpa dig lite ändå, troligen har du inaktiverad UAC (User Account Control) som vad jag iaf har för mig gör att programmet får ens kan startas (det är en liten säkerhetsgrej). Troligtvis så installerade setup.bat nån form av virus, och för att den skulle fungera helt så var du tvungen att starta om datorn, BSODn är då för att viruset eller vad det kan vara, har fuckat upp din dator på något vis. Att den stänger av och på din dator beror på att den helt enkelt måste det (fråga någon annan för en bättre förklaring) Sedan att Safe Mode ser ut som det gör är för att den stänger av allt som möjligtvis kunnat gjort att din dator inte fungerat som den skulle, det vill säga teman, drivrutiner och lite allt möjligt :P Göt en virus scan i safe mode, hittar den inget så testa med Malwarebytes. Han har troligen massor av personlig data som han vill ha kvar, och att fixa datorn istället för att bara formatera tycker iallafall jag är ett bättre alternativ. EDIT: La till en quoteLäste lite mellan raderna också och satt på UAC. Det funkade. Tack som fan pöjk! Citera
Gäst KawaiiNek0 Skrivet 6 November 2011 Rapport Skrivet 6 November 2011 (redigerat) Redigerat 13 November 2011 av KawaiiNek0 Citera
Rhino Skrivet 7 November 2011 Författare Rapport Skrivet 7 November 2011 Det var inte riktigt det jag sa, men bra att det fungerade, (det jag sa var ungefär att du skulle göra en virus scan och varför datorn gör som den gör xD)Improviserade lite. :D ;) Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.