burnedBanana Skrivet 25 November 2011 Rapport Dela Skrivet 25 November 2011 (redigerat) för en vecka sedan hade jag ett problem med min DVI kabel, fick det fixat men efter det började vissa sidor inte funka. såhär ser det ut när jag försöker öppna sidan: det funkade inte att ansluta till de här sidorna på en annan dator med samma internetanslutning så vad ska jag göra? ( sidan e inte nere, mina vänner kan gå till den sidan) Redigerat 25 November 2011 av burnedBanana Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 26 November 2011 Rapport Dela Skrivet 26 November 2011 Kolla brandväggsinställningar och pröva byt DNS-server. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 26 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 26 November 2011 Kolla brandväggsinställningar och pröva byt DNS-server.funkade inte när jag slog av brandväggen, satte även adressen till tillåtna sidor. vad ska jag ändra dns servren till? och nätmask?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 27 November 2011 Rapport Dela Skrivet 27 November 2011 (redigerat) Testa med OpenDNS vilkens ena DNS-server har IP-adressen 208.67.220.220 Nätmasken ska du inte ändra då den beskriver vilken typ av nätverk du befinner dig på. Test av OpenDNS DNS-server med din adress gav lyckat resultat: Redigerat 27 November 2011 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 27 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 27 November 2011 Testa med OpenDNS vilkens ena DNS-server har IP-adressen 208.67.220.220 Nätmasken ska du inte ändra då den beskriver vilken typ av nätverk du befinner dig på. Test av OpenDNS DNS-server med din adress gav lyckat resultat:när jag inte skriver något i nätmask rutan står det att jag måste göra det... har du teamwiever? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 27 November 2011 Rapport Dela Skrivet 27 November 2011 (redigerat) när jag inte skriver något i nätmask rutan står det att jag måste göra det... har du teamwiever?Nej, jag har inte teamviever. Ok, hur ser ditt LAN ut då. Vad är din router inställd på(nätmask)? Konstigt i alla fall, då alla routrar brukar innehålla en DHCP-server som förmedlar korrekt nätmask till datorerna på nätverket. Redigerat 27 November 2011 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 27 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 27 November 2011 Nej, jag har inte teamviever. Ok, hur ser ditt LAN ut då. Vad är din router inställd på(nätmask)? Konstigt i alla fall, då alla routrar brukar innehålla en DHCP-server som förmedlar korrekt nätmask till datorerna på nätverket.fick dns ändrad till openDNS's server. installerada internet protocol 4 via cmd. funkar fortfarande inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 28 November 2011 Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 Testa ansluta direkt till http://217.118.26.49/ Pröva också att skicka ping till adressen: 1. Tryck WinK + R. 2. Skriv in: cmd /K ping 217.118.26.49 3. OK. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 28 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 28 November 2011 (redigerat) Testa ansluta direkt till http://217.118.26.49/ Pröva också att skicka ping till adressen:1. Tryck WinK + R.2. Skriv in: cmd /K ping 217.118.26.493. OK.funkade inte att trycka på länken, kom samma kunde inte anslutas meddelande... var ska jag trycka winK + R?? och tänke testa att byta dns server på hela routern men hittar inte namnet till den någonstans, vet lösen. det är en tp-link Redigerat 28 November 2011 av burnedBanana Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 29 November 2011 Rapport Dela Skrivet 29 November 2011 Den här knappen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 30 November 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 30 November 2011 Testa ansluta direkt till http://217.118.26.49/ Pröva också att skicka ping till adressen:1. Tryck WinK + R.2. Skriv in: cmd /K ping 217.118.26.493. OK. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 2 December 2011 Rapport Dela Skrivet 2 December 2011 (redigerat) Ok, testa nu att: 1. Tryck WinK + R. 2. Skriv in: tracert forum.epicbot.com 3. OK. Troligen är det så att det är något fel mellan dig och servern, eller att din internetleverantör/någon annan/epicbot.com filtrerar din nätverkstrafik, och nekar åtkomst till servern. Redigerat 2 December 2011 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.