Hoppa till innehåll

Windows 7


Raosmaosen
 Dela

Rekommendera inlägg

OEM är en akronym för Original Equipment Manufacturer, det vill säga termen för ett företag som tillverkar den slutliga produkten som kan säljas på den öppna marknaden. I normala fall säljs produkten inte direkt från OEM-företaget utan via återförsäljare. Produkten kan bestå av enbart egentillverkade komponenter eller, vilket är vanligast, en kombination av egentillverkade och inköpta komponenter från underleverantörer som monteras ihop hos OEM-företaget till den slutliga produkten. De flesta underleverantörer har avtal med en OEM som förhindrar dem att sälja direkt till företagets återförsäljare eller på den öppna marknaden. Alla tillverkare av kompletta maskiner bestående av flera komponenter, som produceras till en färdig produkt för en slutanvändare, benämns OEM.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan tillägga att det även inte kommer att fungera på en dator med redan installerat OS. (Har jag för mig)

Öh, hur går det till? Jag har alltid tyckt att windows licenser är löjliga men får man inte ens installera ett OS på en dator som redan har ett OS?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Öh, hur går det till? Jag har alltid tyckt att windows licenser är löjliga men får man inte ens installera ett OS på en dator som redan har ett OS?

Ingen aning.

 

Citat från Dustin Home där jag läste det.

T.ex. så får du alltså INTE installera en OEM-licens för ett operativsystem på en dator som har ett tidigare operativsystem.
[EDIT] Jag kan förstås ha tolkat fel. Redigerat av PussyCat
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...