Hoppa till innehåll

Kan Man Ta Bort/dölja Mina Sökningar På Google?


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

Tja, nu är det så att jag googlat på lite ähum... skumma grejer som jag inte vill att mina föräldrar sak se när de använder min dator :P

Så jag vill ta bort dem, men vet inte hur man gr eller om det ens går. Jag använder Mozilla Firefox! Kan någon hjälpa mig?

Jag vill inte byta browser för Mozilla är det enda som är bra :/

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Annars går det väl att bara "googla" det och trycka delete när man highlightar det?

Det tar bara bort förslagen på det man sökt på, inte själva historiken. Och nej, använd inte annan webbläsare. Folk kan fortfarande se ens historik. Bättre att använda Privat Surfning om man har Firefox, eller Inkognito-läge om man har Chrome, eller InPrivate om man har IE.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verktyg > Inställningar > Sekretess

 

Eller bara: Verktyg > "Rensa ut tidigare historik.."

Okej, men hur gör man det, var finns verktygen? :huh:

 

Annars går det väl att bara "googla" det och trycka delete när man highlightar det?

 

Protip: Använd annan webbrowser när du porrsurfar.

Delete? Nej har testat men det går inte.

Jo, asså jag har använt chrome ett tag nu och då ser man inte så tydligt, det är bara nu när jag återvänt till mozilla som man kan se vad jag googlade på som 13-åring.

Och jag vill inte ha en annan browser, för chrome suger och internet också. Sen finns det kanske andra men jag orkar inte testa.

 

 

Jag har historiken avslagen. 3:
Hur gör man?

 

 

Tack för svaren BTW.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(notera att jag inte erkänner att jag porrsurfar)

Hehehe. Men kolla under alternativ eller nåt. "Starta privat surfning" ska finnas där. Och under de vanliga inställningar kan man stänga av historik helt nånstans.

 

Jag har långsamt bytt från firefox till chrome. Svårt att gå in på detaljer kring det. Man kan exempelvis inte scrolla på tabbarna i firefox för att byta mellan dem. Chrome har också "incognito mode" som jag upplever fungerar bättre än privat surfning i firefox.

 

Om du bara vill ta bort nån liten sak kan du ta Ctrl-H för att se historiken och radera saker där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh, lugnt hörrni. Ignorera ovan, jag hittade "Verktyg" och nu finns det inget spår vad jag hittar. Tack alla, speciellt Adi :)

Jag tror inte jag kommer att ha problem med det framöver, så jag behöver nog ingen Privat Surfning. Det är borta och jag är GLAD :D :D :D

 

Hehehe. Men kolla under alternativ eller nåt. "Starta privat surfning" ska finnas där. Och under de vanliga inställningar kan man stänga av historik helt nånstans.

 

Jag har långsamt bytt från firefox till chrome. Svårt att gå in på detaljer kring det. Man kan exempelvis inte scrolla på tabbarna i firefox för att byta mellan dem. Chrome har också "incognito mode" som jag upplever fungerar bättre än privat surfning i firefox.

 

Om du bara vill ta bort nån liten sak kan du ta Ctrl-H för att se historiken och radera saker där.

Jo, chrome kanske var bättre på vissa sätt, men jag tycker att det att en browser ska vara snabb i första hand! Men som sagt kommer jag inte att behöva en privat surf, det blir ju nästan ännu mer misstänksamt än vad det egentligen är att se surfningarna. Jag vet ju hur man tar bort historiken så jag är nöjd :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...