↗ till inläggetOch jag anser att dina resonemang är orimliga och ologiska.
Nu lämnar jag tråden och jag vet att du kommer säga "Woh, jag vann mot honom!"
Ja du ger alltid upp InTech, roligt att du försökte igen efter fyra år. Vi kanske ses igen om några år. :)
↗ till inläggetSpelar ingen roll, det du syftar på är främlingsfientlighet, inte rasism. Är man från en viss plats på jorden kommer denna plats också ingå i ett land eller världsdel såvida det inte är internationellt vatten. "Rasism är en indelning av människor i ett hierarkiskt system av raser", om jag föds på en sida av jorden och du den andra sidan betyder detta inte att vi skulle vara av olika raser enligt rasisterna, men vi skulle komma från olika platser. Om någon skulle ogilla människor från den platsen jag föddes i skulle de vara främlingsfientliga mot alla från den platsen medan de kanske inte är främlingsfientliga mot de som kommer från din plats. Låt oss anta att vi är av samma ras enligt rasisterna. Om de då skulle ogilla vår ras skulle de ogilla oss båda fastän vi kommer från olika sidor av jorden. Främlingsfientlighet grundas på kultur - inte det yttre fysiska, vilket rasism grundas på. Förstår du? ;)Jag håller inte med. Men jag skrev "efter vart han eller hon är ifrån", inget land eller världsdel nämndes. Även fast jag såklart tycker att det inte ska spela roll oavsett land eller världsdel.