Hoppa till innehåll

Kunde Inte Komma In På Forumet På 1 Och En Halv Dag


Rekommendera inlägg

När jag skulle gå forumet så fick jag detta meddelande hela tiden så då la jag till ett undantag för Fuska.se i AdblockPuls. Det funkade inte.

Då avaktiverade jag AdblockPlus helt i firefox. Det funkade inte.

Jag tog bort Adblock helt. Det funkade inte.

Kunde alltså inte komma in på forumet tills jag fick en script länkad till mig som tog bort detta meddelnade.

 

Så nu ber jag admin, fixa din jävla hemsida

Redigerat av Warchief
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

När jag skulle gå forumet så fick jag detta meddelande hela tiden så då la jag till ett undantag för Fuska.se i AdblockPuls. Det funkade inte.

Då avaktiverade jag AdblockPlus helt i firefox. Det funkade inte.

Jag tog bort Adblock helt. Det funkade inte.

Kunde alltså inte komma in på forumet tills jag fick en script länkad till mig som tog bort detta meddelnade.

 

Så nu ber jag admin, fixa din jävla hemsida

Kanske det berodde på att sidan fortfarande trodde på att du hade på adblockplus, cookies eller något sådant?

 

Sen finns det ett sätt att lösa det: att inte ha någon reklamblockerare, det är inget "problem" som du säger..

 

Edit - Skrev fel..

Redigerat av 4FJSKFJSKGJES
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har samma problem, typ.

 

Om jag lägger till ett undantag i adblock så får jag fortfarande "varningen". Men man ser tydligt att reklamen ligger där under. Har rensat cookies och skit men den ligger fortfarande kvar om jag har ett undantag. Fungerar endast att komma in på forumet om jag stänger av adblock plus helt och hållet.

 

 

 

Sen finns det ett sätt att lösa det: att inte ha någon reklamblockerare, det är inget "problem" som du säger..

Det ju visst fan ett problem!

Om man måste ta bort pluginet helt, bara för att kunna komma åt sidan, då är det sidan det är fel på.

Att lägga till ett undantag gör att reklamen visas på forumet, men man får fortfarande "varningen". Om inte det är ett problem, då vete fan vad det är.

 

Sen tycker jag det är skit att man blockeras helt från sidan om man vill välja att inte sponsra Admins server kostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske det berodde på att sidan fortfarande trodde på att du hade på adblockplus, cookies eller något sådant?

 

Sen finns det ett sätt att lösa det: att inte ha någon reklamblockerare, det är inget "problem" som du säger..

 

Edit - Skrev fel..

Jag tog bort cookies etc. etc.

Använder Adblock för att jag tycker reklam är jävligt störigt plus man får ingen reklam innan filmer på YouTube om man har Adblock

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen tycker jag det är skit att man blockeras helt från sidan om man vill välja att inte sponsra Admins server kostnader.

Precis, kan inte admin skaffa sig ett riktigt jobb istället? Eller varför inte ha en stor jälva reklam popup som man måste trycka på för att komma in till sidan om det är så viktigt att ha reklam. Jag kommer inte missklicka reklamer om de finns på sidan och jag har verkligen inte lust att se reklam för penisförlängare och bröstförstorare och alla andra konstiga saker som det görs reklam för på fuska.

 

Har hört att även dunderdasenn har haft riktiga problem med att komma åt sidan, liknande dem som beskriv här ovanför. Lyckligtvis blev jag själv skonad från sådana problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske det berodde på att sidan fortfarande trodde på att du hade på adblockplus, cookies eller något sådant?

Jag har inspekterat koden och den har inget med cookies att göra. Har också haft problem med att använda sidan men det löstes då jag fick tag i scriptet som cirkulerar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo kan inte heller komma åt forumet sedan denna förändring infördes, han förklarar:

 

Jag har de senaste dagarna inte kunnat komma in på fuska, på grund av (vad jag tror) är något fel på annonserna, vilket hindrar sidan från att laddas. Huvudsidan fungerar, men går man ex. in på fuska.se/forum så blir sidan vit och det står att sidan väntar på exempelvis "pagead2.googlesyndication.com/", eller f.cwdc.eu. Använder jag noscript fungerar det någon sekund innan sidan ber mig stänga av det så reklamen kan visas (och stänger man av det så fungerar sidan inte i alla fall..)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kort och gott så drar forumet mycket resurser samtidigt som det löpande kostar pengar i form av support/uppdaterings-avgifter. Tyvärr så kommer det mer eller mindre inte in några pengar från just forumet då en stor andel har blockerat annonserna.

 

För att sidan skall gå runt så behövs annonser och ibland dyker det faktiskt upp intressanta erbjudanden i annonserna och blockar man dem så missar man i så fall erbjudandet samtidigt som Fuska missar en reklaminkomst.

 

Det nya skriptet fungerar i IE9, FF10 samt senaste Chrome. Krånglar det så beror det troligtvis för att man har någon form av plugin som blockerar och då får man inaktivera detta när man besöker Fuska. IE9 går t.ex. går att starta utan tillägg och då behöver man inte tänka på att inaktivera tilägg.

 

OBS! I FF så krävs det att man stänger av t.ex. AdBlock helt och hållet. Detta då vårt script testar så även våra annonsservrar fungerar, så ett undantag för enbart Fuska.se räcker inte i det fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr så kommer det mer eller mindre inte in några pengar från just forumet då en stor andel har blockerat annonserna.

Eller för att forumet är inaktivt och det skrivs ca 30-50 inlägg totalt per dag? Någon skulle kanske tänkt sig för innan han bannade eller indirekt avvisade de som var riktigt aktiva på sidan för 1.5 år sen...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer inte missklicka reklamer om de finns på sidan och jag har verkligen inte lust att se reklam för penisförlängare och bröstförstorare och alla andra konstiga saker som det görs reklam för på fuska.

Annonserna som visas är "relevanta annonser". De väljs ut med hjälp av innehållet på sidan du är på, utifrån dina intressen samt vilka "typer" av sidor du brukar besöka.

 

Nu har jag dock svårt att tro att du fått upp annonserna du tar som exempel. Men omöjligt är det inte ifall du brukar surfa runt på sådana sidor t.ex. Här finns lite information om teknikerna bakom hur annonserna väljs fram:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Contextual_advertising

http://en.wikipedia.org/wiki/Behavioral_targeting

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annonserna som visas är "relevanta annonser". De väljs ut med hjälp av innehållet på sidan du är på, utifrån dina intressen samt vilka "typer" av sidor du brukar besöka.

 

Nu har jag dock svårt att tro att du fått upp annonserna du tar som exempel. Men omöjligt är det inte ifall du brukar surfa runt på sådana sidor t.ex. Här finns lite information om teknikerna bakom hur annonserna väljs fram:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Contextual_advertising

http://en.wikipedia.org/wiki/Behavioral_targeting

Det hände inte mig det var någon annan för länge sen som det hände för, tror det ska ligga en tråd i detta forum någonstans om det men orkar inte leta.

 

Fortfarande så är inte problemet att "många" blockar reklamen utan att sidan är så inaktiv. 83.15% av dagens inlägg är postade av en liten skara på 20 personer, varav du är en av dem med dina för dagen 2 inlägg. Ingen av dessa är nya medlemmar fårn i år och endast 4 av dessa 20 är registrerade förra året. Vilket innebär att de som är aktiva till största del är gamla medlemmar som är här mest för varandras skull och inte för att göra göra avaterer, ha tävlingar och lotterier, driva runt och sätta fart på FM-ekonomin och indirekt utnyttja dina funktioner som genererar vinster. Det finns 2 gruppforum som jag skulle tänka mig är något så när aktiva, och det är Oztown och IMBA, dessa genererar inte så stor vinst. Om sidan hade varit aktiv hade fler grupper varit igång, det hade gått att driva en gruppforum med FM och det hade i sin tur lett till att folk hade sms:at för FM eller helt enkelt varit mer aktiva, och kanske till och med tryckt på reklamer.

 

Vad jag menar är att din största inkomstkälla är nya, yngre medlemmar som bryr sig om FM och som inte vet hur man använder ad-block. De äldre medlemmarna (indirekt de som har varit medlem länge) är här bara för att chilla. Vi är inte (lika) intresserade av din julkalender där man kan vinna pinglass etc.

 

Så sluta försöka hitta den lättaste lösningen på alla problem hela tiden. Sidan är inaktiv och det är DET som är problemet.

 

EDIT: Eftersom jag gillar siffror så kommer här lite mer statistik. Om jag och WASD skulle försvinna så skulle forumet förlora 20% av sin aktivtet (baserat på siffror från idag).

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare. Dessutom blir hela faderullan inte bättre av att hindra användare med reklam-/scriptblockare från att komma åt den innehåll man är intresserad av. Detta kommer bara få dom att klicka bort fuska snabbare än kvickt. Det finns även en annan svensk sida, samt ett drös med engelska sidor därute dedikerade till spelfusk som besökare kan leta till sig lika snabbt som man kan slå på/av sin reklamblockare enbart för ett enda sajts skull, eller ännu snabbare. Med det sagt så vet vi vilket alternativ den otålige väljer.

 

Visst, stora sidor behöver pengar. Men att tvinga sina besökare att anpassa sig på det här sättet är inte hållbart i längden. Gör istället en påminnelse; låt besökarna vara inne på sidan, men lägg upp en ruta någonstans istället som förklarar situationen istället för att vara så icke-användarvänligt...

 

Återigen; Man använder reklamblockare utav ett anledning. Om administrationen verkligen tror att fuska värderas högre än andra sidor och att majoriteten av användarna verkligen är villiga att avaktivera/aktivera sina plugins för sidan varje gång dom kommer hit, då föreslår jag att ni tänker om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...