JJespeRR Skrivet 7 Mars 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2012 Skulle du kunna ytterligare beskriva mer detaljerat vad du har för processor och grafikkort? Samt skriva vilka inställningar som är aktiva vid inspelningen enligt Inlägg #4?Jag använder inte det dära du printa :huh: Men den slöa usb 2.0 hårddisken jag filmer till kan väl vara orsaken? :huh: ReMemberMe: Youtube är i 30 fps. Källa 1 Källa 2 men har även läst på Youtube bara har 30 fps. Några få 240p videos kan ha 60 fps som Den här. Mina specs: Moderkort Ram Cpu Gpu Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 7 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2012 Testa att använda "FRAPS". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNek0 Skrivet 7 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2012 Är det gratis med PlayClaw 2?Demoversionen ja, fullversionen nej.Testa att använda "FRAPS".Får man fråga varför du inte länkar till fraps hemsida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 7 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2012 (redigerat) Jag använder inte det dära du printa :huh: Men den slöa usb 2.0 hårddisken jag filmer till kan väl vara orsaken? :huh: Mina specs: ModerkortRamCpuGpuDin hårddisk kan vara orsaken, med i så fall bara p.g.a. dåliga inställningar. Gör dessa inställningar:Sätt "Cores" till 4Bocka AV "Use YUV422"Använder du någon separat videoredigerare för att färdigkoda klippet? I så fall ska du också pröva att ställa in kompressionsmetoden på "Low compression". Redigerat 7 Mars 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 7 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2012 Får man fråga varför du inte länkar till fraps hemsida? varför skulle jag? Fortfarande samma program. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 7 Mars 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2012 Din hårddisk kan vara orsaken, med i så fall bara p.g.a. dåliga inställningar. Gör dessa inställningar:Sätt "Cores" till 4Bocka AV "Use YUV422"Använder du någon separat videoredigerare för att färdigkoda klippet? I så fall ska du också pröva att ställa in kompressionsmetoden på "Low compression".Prövade att spel in nu med Low compression. Troligtvis är det hårddisken som är felet, också. För när jag spelade upp filmen på datorn ifrån g:\filmer från usb hårddisken så laggade filmen som tusan. Men renderar den nu och lägger upp på Youtube. Vill inte pröva spela in på ssdn heller... Funkade faktiskt ganska bra :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst KawaiiNek0 Skrivet 8 Mars 2012 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2012 varför skulle jag? Fortfarande samma program.CNET brukar ha massa bullshit såsom en "downloader" man ska ladda ner först som sedan laddar ner programmet.Och finns ingen anledning att inte göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.