Hej. Jag la ihop ett paket åt min lillebrorsa.
Vad tycker ni?
Ta mer RAM, idag ska man väl ha minst 4gb?
det är 4GB, han har valt två stycken
jaha, lol. är lite trött...
Skulle fokusera mindre på SSD och mer på bättre grafikkort. Ett 6870 i alla fall.
↗ till inläggetFanns då bara 2 stycken olika hårddiskar som har 3 Gb/sek. Då moderkortet inte har några andra.. Och ssdn är det billigaste valet då han också bara ska spela Bf3 och Minecraft...Skulle fokusera mindre på SSD och mer på bättre grafikkort. Ett 6870 i alla fall.
köp ett moderkort som stöder 6bg/s och ta en 2tb ecogreen hårddisk
vad har du för budget?
↗ till inläggetCa 4500kr max.köp ett moderkort som stöder 6bg/s och ta en 2tb ecogreen hårddisk
vad har du för budget?
Allt komplett med montering.
Gör gärna 2 paket ett med montering för ~4500kr
Och ett utan montering för ~4500kr
Mvh
↗ till inläggethaha, du kanske kan hjälpa mig med, jag måste själv uppdatera men jag är dålig på teknik :(
vad behöver du datan till? spel, redigering eller bara sufra på internet? och budget?
ska plocka ihop ett paket för 4,5k
paket för 4,8k med bra grafikkort:
↗ till inläggetNej tack, hur mycket var det som var i lager?vad behöver du datan till? spel, redigering eller bara sufra på internet? och budget?
ska plocka ihop ett paket för 4,5k
paket för 4,8k med bra grafikkort:
Sen ska montering va med kanske?
Vart är hårddisken?
↗ till inläggetNej tack, hur mycket var det som var i lager?
Sen ska montering va med kanske?
Vart är hårddisken?
oops, fel paket. det där var min kompis paket. sorry.
↗ till inläggetBulldozer på ett AM3 mobo för 500kr? Ett AM3+ mobo ska han ha.oops, fel paket. det där var min kompis paket. sorry.
↗ till inläggethaha :) är inte så insatt i amd... har inte tid att ändra det nuBulldozer på ett AM3 mobo för 500kr? Ett AM3+ mobo ska han ha.
↗ till inläggetMen du borde veta att man ska ha samma socket på CPU som moderkort, eller? Känns som att det är det första man lär sig.haha :) är inte så insatt i amd... har inte tid att ändra det nu
Moderkortet kommer inte heller att få plats i chassitet..
Det här paketet kanske..http://www.inet.se/kundvagn/visa/1582896/2012-03-10
↗ till inläggetMen du borde veta att man ska ha samma socket på CPU som moderkort, eller? Känns som att det är det första man lär sig.
ja :) glömde kolla
↗ till inläggetredigering, mkt texter, så mkt plats för det och CS och WoW... och surfa på internet. :)
budget?
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in