Hoppa till innehåll

Ny Telefon


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Det värsta jag vet är när telefoner startar om sig själv.

Min x8a har börjat gjort det på sistone.. Hänger sig o startar om.

Har varit med om en massa 'gamla' android telefoner som också gjort så.

Läste också nånstans om att android startar om när ett simkorts tas bort eller sätts dit. Och mitt simkort är väldigt slitet... har hjaft de i ca 3-4 år.

 

Men undrar om iPhone startar om??

Och helst vill jag ha Android pga att jag kan det och sen alla inställningar o mods och sånt.

Har aldrog haft iphone...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man formatera om androids? Jag har ingen koll på android egentligen men jag har hört talas om att man kan flasha den med roms eller nåt som jag jag har uppfattat ersätter allt det grafiska. Som jag antar tar bort lagg ifall man upplever det. Men om det är hårdkodat djupt ner i OSet att den startar om när minneskortet glappar och det inte går att återställa utan omstart antar jag att det problemet lär kvarstå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man formatera om androids? Jag har ingen koll på android egentligen men jag har hört talas om att man kan flasha den med roms eller nåt som jag jag har uppfattat ersätter allt det grafiska. Som jag antar tar bort lagg ifall man upplever det. Men om det är hårdkodat djupt ner i OSet att den startar om när minneskortet glappar och det inte går att återställa utan omstart antar jag att det problemet lär kvarstå.

 

 

Är inte så insatt i sådant men det går nog om man lägger ner tid på det.

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill du hålla på och "pilla" mycket med mobilen? Som att lägga in custom ROM's eller liknande? Isf välj android, annars inte. Visst kan du klara dig med android utan att roota etc, men för att få ut det bästa av telefonen så är det i de flesta fallen ett måste.

 

Annars skulle jag faktiskt rekommendera en Windows Phone. Ett OS med riktigt bra flyt och inte krävande vilket gör att i pricip ingen av WP-telefonerna laggar, inte ens de billiga. Den telefonen jag rekommenderar är Nokia Lumia 800. Vill du ha en billigare så finns Nokia Lumia 710, riktigt prisvärd och bra den också. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill du hålla på och "pilla" mycket med mobilen? Som att lägga in custom ROM's eller liknande? Isf välj android, annars inte. Visst kan du klara dig med android utan att roota etc, men för att få ut det bästa av telefonen så är det i de flesta fallen ett måste.

Den liknelsen funkar bra med Linux på datorn också :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan man formatera om androids? Jag har ingen koll på android egentligen men jag har hört talas om att man kan flasha den med roms eller nåt som jag jag har uppfattat ersätter allt det grafiska. Som jag antar tar bort lagg ifall man upplever det. Men om det är hårdkodat djupt ner i OSet att den startar om när minneskortet glappar och det inte går att återställa utan omstart antar jag att det problemet lär kvarstå.

Vanligaste metoden är att man installerar Clockwork, därifrån kan man installera roms eller modifikationer. Dock så kräver det root, rätt så säker på att du vet vad det är. :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...