Rhino Skrivet 2 April 2012 Rapport Dela Skrivet 2 April 2012 Hallåj, satt och kollade på blocket för skojs skull på lite hus i florida. Då såg jag att husen va extremt billiga. Drygt tvåhundrasextiotusen (260000). Och det va ingen sketet hus nejnejnej... (Och den summan får du fan inte mycket för där jag bor..) Är det någon gömd avgift i hus köpen i USA eller är det bra så lite, och då menar ja att jag från sverige köper. Är det skatt på den eller hur är det? Schysst om någon kunde svara på det här. Tack på förhand! :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 2 April 2012 Rapport Dela Skrivet 2 April 2012 260 000, är ganska billigt ja, men tänk på att dom har dollar där borta. 7 * 260 000=1 400 000 + 420 000=1 820 000kr. 7 kommer från dollars ungefärliga värde. Kan nog vara så att du såg $260 000, och om du räknar om det så blir det ungefär som våra hus, fast kanske lite billigare endå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CooLzlAy3r99 Skrivet 2 April 2012 Rapport Dela Skrivet 2 April 2012 (redigerat) 260 000, är ganska billigt ja, men tänk på att dom har dollar där borta.7 * 260 000=1 400 000 + 420 000=1 820 000kr.7 kommer från dollars ungefärliga värde. Kan nog vara så att du såg $260 000, och om du räknar om det så blir det ungefär som våra hus, fast kanske lite billigare endå.Han har säkert räknat med rätt valuta! Rhino, jag tycker att du köper huset, låter det stå tills du blir 18 och flyttar dit! Redigerat 2 April 2012 av CooLzlAy3r99 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 2 April 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 2 April 2012 Han har säkert räknat med rätt valuta! Rhino, jag tycker att du köper huset, låter det stå tills du blir 18 och flyttar dit!Min farfar är sugen på hus där borta, därför jag skoj-sökte. Inte jag som ska köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 2 April 2012 Rapport Dela Skrivet 2 April 2012 Extremt låga huspriser är en följd av kraschen 2008. I slutet av 2011 hade huspriserna fortfarande inte planat ut, och man förutsåg att det skulle fortsätta sjunka. Case- Shillerindexet (vilket är ett index över huspriser) noterade sin lägsta punkt någonsin under 2008. Det är billigt att köpa hus i USA nu, men det är inte särskilt kul att äga ett, särskilt inte om värdet fortsätter att minska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 3 April 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2012 (redigerat) Extremt låga huspriser är en följd av kraschen 2008. I slutet av 2011 hade huspriserna fortfarande inte planat ut, och man förutsåg att det skulle fortsätta sjunka. Case- Shillerindexet (vilket är ett index över huspriser) noterade sin lägsta punkt någonsin under 2008. Det är billigt att köpa hus i USA nu, men det är inte särskilt kul att äga ett, särskilt inte om värdet fortsätter att minska.Ja de där kan ju inte vara så kul.. Grymt tack för svaret också!:) Redigerat 3 April 2012 av Rhino Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.