Hoppa till innehåll

Hus-skatt I Usa?

Rhino

Rekommendera inlägg

Hallåj, satt och kollade på blocket för skojs skull på lite hus i florida. Då såg jag att husen va extremt billiga. Drygt tvåhundrasextiotusen (260000). Och det va ingen sketet hus nejnejnej...

(Och den summan får du fan inte mycket för där jag bor..)

Är det någon gömd avgift i hus köpen i USA eller är det bra så lite, och då menar ja att jag från sverige köper.

Är det skatt på den eller hur är det? Schysst om någon kunde svara på det här.

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

260 000, är ganska billigt ja, men tänk på att dom har dollar där borta.

7 * 260 000=1 400 000 + 420 000=1 820 000kr.

7 kommer från dollars ungefärliga värde.

Kan nog vara så att du såg $260 000, och om du räknar om det så blir det ungefär som våra hus, fast kanske lite billigare endå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

260 000, är ganska billigt ja, men tänk på att dom har dollar där borta.

7 * 260 000=1 400 000 + 420 000=1 820 000kr.

7 kommer från dollars ungefärliga värde.

Kan nog vara så att du såg $260 000, och om du räknar om det så blir det ungefär som våra hus, fast kanske lite billigare endå.

Han har säkert räknat med rätt valuta!

Rhino, jag tycker att du köper huset, låter det stå tills du blir 18 och flyttar dit!

Redigerat av CooLzlAy3r99
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han har säkert räknat med rätt valuta!

Rhino, jag tycker att du köper huset, låter det stå tills du blir 18 och flyttar dit!

Min farfar är sugen på hus där borta, därför jag skoj-sökte. Inte jag som ska köpa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Extremt låga huspriser är en följd av kraschen 2008. I slutet av 2011 hade huspriserna fortfarande inte planat ut, och man förutsåg att det skulle fortsätta sjunka. Case- Shillerindexet (vilket är ett index över huspriser) noterade sin lägsta punkt någonsin under 2008. Det är billigt att köpa hus i USA nu, men det är inte särskilt kul att äga ett, särskilt inte om värdet fortsätter att minska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Extremt låga huspriser är en följd av kraschen 2008. I slutet av 2011 hade huspriserna fortfarande inte planat ut, och man förutsåg att det skulle fortsätta sjunka. Case- Shillerindexet (vilket är ett index över huspriser) noterade sin lägsta punkt någonsin under 2008. Det är billigt att köpa hus i USA nu, men det är inte särskilt kul att äga ett, särskilt inte om värdet fortsätter att minska.

Ja de där kan ju inte vara så kul.. Grymt tack för svaret också!:) Redigerat av Rhino
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...