Hoppa till innehåll

Reklam


mackie172
 Dela

Rekommendera inlägg

Reklam är ett nödvändigt ont i dagens samhälle.

En hemsida med reklam på. Dock vet jag inte om det är nödvändigt att få reda på sin kuks storlek och hur man får en större.

Redigerat av Epixa
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

En hemsida med reklam på. Dock vet jag inte om det är nödvändigt att få reda på sin kuks storlek.

Visst, det ser lite jobbigt ut. Men tänk på att tack vare reklamen så får de in pengar så att de kan fortsätta att hålla sidan uppe.

Den är bara jobbig om man själv gör den jobbig, det går att bara ignorera den och fokusera på det viktiga innehållet, som listan av torrents eller sökrutan. I början kanske det är lite jobbigt, men efter ett tag vänjer man sig vid att ignorera reklamen så att man inte ens märker att den är där. Eller har jag bara några sorts superkrafter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, det ser lite jobbigt ut. Men tänk på att tack vare reklamen så får de in pengar så att de kan fortsätta att hålla sidan uppe.

Den är bara jobbig om man själv gör den jobbig, det går att bara ignorera den och fokusera på det viktiga innehållet, som listan av torrents eller sökrutan. I början kanske det är lite jobbigt, men efter ett tag vänjer man sig vid att ignorera reklamen så att man inte ens märker att den är där. Eller har jag bara några sorts superkrafter?

Ja förmodligen. Liksom man kan inte titta på videor utan att diverse pop-up rutor kommer upp så fort man trycker på Play knappen. Sen är det inte nog med det. Kommer upp i hörnet som facebook chatten med en video i som det kommer ljud ifrån. Sen är det inte nog med det. Spelar ingen roll om man kryssar ner rutorna. Sen kommer det upp på botten av videon som de brukar, då när man ska kryssa ner det så kommer 2 popuprutor igen och lägger sig i bakgrunden. Sen när man trycker på kryss på de 2 rutorna så kommer de ett till popup. De de frågar med lång text varför man stänger ner sidan, så måste man svara.

Sen när man äntligen kommit tillbaks till videon så är den rutan man försökte kryssa ner först tillbaks.

 

Liksom svårt att koncentrera sig på vad man vill se då.

Redigerat av Epixa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja förmodligen. Liksom man kan inte titta på videor utan att diverse pop-up rutor kommer upp så fort man trycker på play knappen. Sen är det inte nog med det. Kommer upp i hörnet som facebook chatten med en video i som det kommer ljud ifrån. Osv...

 

Liksom svårt att koncentrera sig på vad man vill se då. 

Enligt mina erfarenheter är det nästan bara på porrhemsidor detta händer, och eftersom att jag inte kollar på porr 24/7 utan bara då och då så låter jag mig leva med det för att slippa betala. Liksom, en pop-up ruta tar 1 sekund att stänga ner igen, samma sak med den där saken nere i hörnet.

 

Sedan är det upp till hemsidan vilken sorts reklam de har. Så i stället för att klaga på reklamen själv, kanske man borde ta och klaga på hemsidan.

Redigerat av Musten
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt mina erfarenheter är det nästan bara på porrhemsidor detta händer, och eftersom att jag inte kollar på porr 24/7 utan bara då och då så låter jag mig leva med det för att slippa betala. Liksom, en pop-up ruta tar 1 sekund att stänga ner igen, samma sak med den där saken nere i hörnet.

 

Sedan är det upp till hemsidan vilken sorts reklam de har. Så i stället för att klaga på reklamen själv, kanske man borde ta och klaga på hemsidan.

Eller så gör man så Adblock knäpper reklamen i bakhuvudet med ett maskingevär.

 

Dock är detta ämne ganska intressant eftersom man ser reklam exakt överallt nuförtiden. Till och med på Youtube i mobilen som är ganska skapligt irriterande.

 

Jag har blivit så irriterad så jag har installerat 2 sorters adblock i min webbläsare

Redigerat av Epixa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eller så gör man så Adblock knäpper reklamen i bakhuvudet med ett maskingevär.

 

Dock är detta ämne ganska intressant eftersom man ser reklam exakt överallt nuförtiden. Till och med på Youtube i mobilen som är ganska skapligt irriterande.

Som sagt, det är ett nödvändigt ont för att få saker att gå runt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, det är ett nödvändigt ont för att få saker att gå runt.

Detta är en fråga jag har ställt mig länge för. Förmodligen kan du inte svara på den men.

 

Tjänar fortfarande hemsidan fastän de är personer som använder adblock? Detta borde ju admin veta av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade också två olika AdBlock ett tag faktiskt. Men det räckte med en av dem kom jag på sen, tog bort den sämre. Företag får snarare sämre bild i min ögon om jag motvilligt presenteras med reklam. Jag har haft en smartphone i ett halvår bara som jag fick gratis och jag använder den inte till mycket men jag laddade ner en app en gång och den hade reklam. Jag tog bort appen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reklam är ett av de mest fruktansvärda manipulationsteknikerna som finns. Det är ett sjukt och korrupt beteende och det är för jävla synd att folk inte klarar av att distansera sig mera från sin kultur och få ett lite mer objektivt perspektiv. Reklam är ren och skär hjärntvättning och en av de stora orsakerna till att hela det globala jävla samhällssystemet har gått ut för de senaste 80 åren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja inte nog med det är reklam på Internet. Internet reklamen kam man stå ut med.

Sen när man är fast i en bra film på tvn och vill värkligen leva sig in i den. Då kommer de mest jobbiga inom reklam /terror, tv-reklamen. Inte nog med att skräpet är över hela Internet de är på tvn 50% av tiden av filmen är reklam. De är på radio de är när man går utomhus de kommer stora högar men skickat och intryckt genom brevinkastet. Och inte nog med de. 90% av alla appar man laddar ner har en reklamruta som täcker halvaskärmen.

 

Reklam på spotify jag var så despetat så jag köpte premium för att slippa reklamen som gjorde mig galen. Slog sönder saker bokstavligt.

 

//skrivet med mobil. Utan auto-korrekt.

Redigerat av Epixa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reklam på spotify jag var så despetat så jag köpte premium för att slippa reklamen som gjorde mig galen. Slog sönder saker bokstavligt.

Jag skulle ha sluta använda spotify istället för att inte ge pengar till de som plågat mig så länge, typ.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...