💬
Logga in
Fuska.se

Reklam

30 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Vad är era åsikter om reklam? tycker ni att vi behöver det för att få information och för att hålla saker gratis, eller kan ni tänka er att betala pengar för att slippa reklam?

En särskild sak JAG stör mig på är alla affischer där man försöker locka folk att gå med i en förening eller så, det kan stå t.ex: Gå med i "random organisation" och vinn en IPAD2

Ipad2 står med jättebokstäver medan man knappt kan läsa det andra. Det får en att känna sig idiotisk och man inser hur desperat mänskligheten är efter nya prylar :huh:

Senast ändrad:

4 Apr 2012
Nivå 6 · Fuskare

Om du inte kan se det andra bör du börja tänka på din syn :D

OnT: Nej, jag gillar inte reklam.

Nivå 16 · Legendfuskare

Jao. Jag stör mig rejält på det oftast. Jag kollar inte på TV längre delvis på grund av det och AdBlock är det första jag skaffar med en ny webbläsare. Reklam i sig är väl inte jobbigt men majoriteten av reklamer man stöter på verkar nästan försöka vara jobbiga.

Nivå 7 · Fuskare

Reklam.. Visst - det är jobbigt. Men däremot har den blivit jävligt riktad åt ett håll.

Saknar all reklam för leksaker och åt det hållet. Leksaker till små barn i stället för ipads, tack!

Nivå 10 · Veteranfuskare

Ja, reklam är jobbigt när man har det hela tiden.

Jag har inget emot reklam pauser under en lång film, för då kan man gå på toa, eller fylla på dricka utan att missa något.

Men i Gladiatorerna hade man reklam varje kvart, vilket enbart är irriterande och ivägen.

Musten reagerade på det här
Nivå 6 · Fuskare

Reklam äger ju, enda anledningen att jag tittar på tv. Bryr mig inte om programmet väntar bara på reklamen för att få veta vad för spännande produkter jag kan köpa, och när får det förklarat med en helt värdelös dubbning så blir man ju bara ännu gladare. (ironi för er som inte förstår det)

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Reklam.. Visst - det är jobbigt. Men däremot har den blivit jävligt riktad åt ett håll.

Saknar all reklam för leksaker och åt det hållet. Leksaker till små barn i stället för ipads, tack!

Den går ju när barn tittar på tv! Dvs, tidigt tidigt på morgonen!

Och jag kan väl störa mig på reklam ibland, men inte särskilt mycket egentligen.

16 Jun 2012
Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Reklam på TV kan vara det värsta som finns men när jag läser den lokala tidningen brukar jag faktiskt läsa reklamen.

Musten reagerade på det här
Nivå 5 · Fuskare

Reklam under en sportsändning är det dummaste på länge, idioti. Under en film är det bra med någon enstaka paus, inte reklam varje kvart.

17 Jun 2012
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jao. Jag stör mig rejält på det oftast. Jag kollar inte på TV längre delvis på grund av det och AdBlock är det första jag skaffar med en ny webbläsare. Reklam i sig är väl inte jobbigt men majoriteten av reklamer man stöter på verkar nästan försöka vara jobbiga.

Precis som du skriver.. AdBlock funkar utmärkt i min webbläsare så allt funkar fint fint för mig, förutom på tv förstås.
20 Jun 2012
Nivå 6 · Fuskare

Med tanke på reklam så hittade jag denna på en sida.

Jag fastnade direkt för det korrekta svenska språket och den pålitliga klassiska windows rutan den försökt att härma.

Nej, kunde inte motstå den!

7 Aug 2013
Nivå 0 · Nykomling

Jag tycker reklam är helt OK. Visst kan det vara störande, men samtidigt kan man få rätt mycket gratis.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Reklam är ett nödvändigt ont i dagens samhälle.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Reklam är ett nödvändigt ont i dagens samhälle.

En hemsida med reklam på. Dock vet jag inte om det är nödvändigt att få reda på sin kuks storlek och hur man får en större.

Senast ändrad:

WASD reagerade på det här
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

En hemsida med reklam på. Dock vet jag inte om det är nödvändigt att få reda på sin kuks storlek.

Visst, det ser lite jobbigt ut. Men tänk på att tack vare reklamen så får de in pengar så att de kan fortsätta att hålla sidan uppe.

Den är bara jobbig om man själv gör den jobbig, det går att bara ignorera den och fokusera på det viktiga innehållet, som listan av torrents eller sökrutan. I början kanske det är lite jobbigt, men efter ett tag vänjer man sig vid att ignorera reklamen så att man inte ens märker att den är där. Eller har jag bara några sorts superkrafter?

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Visst, det ser lite jobbigt ut. Men tänk på att tack vare reklamen så får de in pengar så att de kan fortsätta att hålla sidan uppe.

Den är bara jobbig om man själv gör den jobbig, det går att bara ignorera den och fokusera på det viktiga innehållet, som listan av torrents eller sökrutan. I början kanske det är lite jobbigt, men efter ett tag vänjer man sig vid att ignorera reklamen så att man inte ens märker att den är där. Eller har jag bara några sorts superkrafter?

Ja förmodligen. Liksom man kan inte titta på videor utan att diverse pop-up rutor kommer upp så fort man trycker på Play knappen. Sen är det inte nog med det. Kommer upp i hörnet som facebook chatten med en video i som det kommer ljud ifrån. Sen är det inte nog med det. Spelar ingen roll om man kryssar ner rutorna. Sen kommer det upp på botten av videon som de brukar, då när man ska kryssa ner det så kommer 2 popuprutor igen och lägger sig i bakgrunden. Sen när man trycker på kryss på de 2 rutorna så kommer de ett till popup. De de frågar med lång text varför man stänger ner sidan, så måste man svara.

Sen när man äntligen kommit tillbaks till videon så är den rutan man försökte kryssa ner först tillbaks.

Liksom svårt att koncentrera sig på vad man vill se då.

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ja förmodligen. Liksom man kan inte titta på videor utan att diverse pop-up rutor kommer upp så fort man trycker på play knappen. Sen är det inte nog med det. Kommer upp i hörnet som facebook chatten med en video i som det kommer ljud ifrån. Osv...

Liksom svårt att koncentrera sig på vad man vill se då. 

Enligt mina erfarenheter är det nästan bara på porrhemsidor detta händer, och eftersom att jag inte kollar på porr 24/7 utan bara då och då så låter jag mig leva med det för att slippa betala. Liksom, en pop-up ruta tar 1 sekund att stänga ner igen, samma sak med den där saken nere i hörnet.

Sedan är det upp till hemsidan vilken sorts reklam de har. Så i stället för att klaga på reklamen själv, kanske man borde ta och klaga på hemsidan.

Senast ändrad:

WASD reagerade på det här
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Enligt mina erfarenheter är det nästan bara på porrhemsidor detta händer, och eftersom att jag inte kollar på porr 24/7 utan bara då och då så låter jag mig leva med det för att slippa betala. Liksom, en pop-up ruta tar 1 sekund att stänga ner igen, samma sak med den där saken nere i hörnet.

Sedan är det upp till hemsidan vilken sorts reklam de har. Så i stället för att klaga på reklamen själv, kanske man borde ta och klaga på hemsidan.

Eller så gör man så Adblock knäpper reklamen i bakhuvudet med ett maskingevär.

Dock är detta ämne ganska intressant eftersom man ser reklam exakt överallt nuförtiden. Till och med på Youtube i mobilen som är ganska skapligt irriterande.

Jag har blivit så irriterad så jag har installerat 2 sorters adblock i min webbläsare

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Eller så gör man så Adblock knäpper reklamen i bakhuvudet med ett maskingevär.

Dock är detta ämne ganska intressant eftersom man ser reklam exakt överallt nuförtiden. Till och med på Youtube i mobilen som är ganska skapligt irriterande.

Som sagt, det är ett nödvändigt ont för att få saker att gå runt.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Som sagt, det är ett nödvändigt ont för att få saker att gå runt.

Detta är en fråga jag har ställt mig länge för. Förmodligen kan du inte svara på den men.

Tjänar fortfarande hemsidan fastän de är personer som använder adblock? Detta borde ju admin veta av.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in