Hoppa till innehåll

Reklam


mackie172
 Dela

Rekommendera inlägg

Vad är era åsikter om reklam? tycker ni att vi behöver det för att få information och för att hålla saker gratis, eller kan ni tänka er att betala pengar för att slippa reklam?

 

En särskild sak JAG stör mig på är alla affischer där man försöker locka folk att gå med i en förening eller så, det kan stå t.ex: Gå med i "random organisation" och vinn en IPAD2

Ipad2 står med jättebokstäver medan man knappt kan läsa det andra. Det får en att känna sig idiotisk och man inser hur desperat mänskligheten är efter nya prylar :huh:

Redigerat av mackie172
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jao. Jag stör mig rejält på det oftast. Jag kollar inte på TV längre delvis på grund av det och AdBlock är det första jag skaffar med en ny webbläsare. Reklam i sig är väl inte jobbigt men majoriteten av reklamer man stöter på verkar nästan försöka vara jobbiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, reklam är jobbigt när man har det hela tiden.

Jag har inget emot reklam pauser under en lång film, för då kan man gå på toa, eller fylla på dricka utan att missa något.

Men i Gladiatorerna hade man reklam varje kvart, vilket enbart är irriterande och ivägen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reklam äger ju, enda anledningen att jag tittar på tv. Bryr mig inte om programmet väntar bara på reklamen för att få veta vad för spännande produkter jag kan köpa, och när får det förklarat med en helt värdelös dubbning så blir man ju bara ännu gladare. (ironi för er som inte förstår det)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Reklam.. Visst - det är jobbigt. Men däremot har den blivit jävligt riktad åt ett håll.

Saknar all reklam för leksaker och åt det hållet. Leksaker till små barn i stället för ipads, tack!

Den går ju när barn tittar på tv! Dvs, tidigt tidigt på morgonen!

 

Och jag kan väl störa mig på reklam ibland, men inte särskilt mycket egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jao. Jag stör mig rejält på det oftast. Jag kollar inte på TV längre delvis på grund av det och AdBlock är det första jag skaffar med en ny webbläsare. Reklam i sig är väl inte jobbigt men majoriteten av reklamer man stöter på verkar nästan försöka vara jobbiga.

Precis som du skriver.. AdBlock funkar utmärkt i min webbläsare så allt funkar fint fint för mig, förutom på tv förstås.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...