timano Skrivet 5 April 2012 Rapport Skrivet 5 April 2012 hej jag har tittat på tornado twins videoklipp om hur man gör ett eget spel och jag har precis sett igenom del 14 och ser att jag har kodat fel någonstans. Skulle någon kunna säga vart jag har gjort fel eller bara lägga upp ett rätt exemplar av den //Moving around var speed = 3.0; var rotateSpeed = 3.0; //Shooting var bullitPrefab:Transform; //Dying private var dead = false; //Getting hit var tumbleSpeed = 800; var decreaseTime = 0.01; var decayTime = 0.01; static var gotHit = false; private var backup = [tumbleSpeed, decreaseTime, decayTime]; function LateUpdate() { if(dead) { transform.position = Vector3(0,4,0); GameObject.Find("Main Camera").transform.position = Vector3(0,4,-10); dead = false; } if(gotHit) { if(tumbleSpeed < 1) { //we´re not hit anymore... reset & get back in the game! tumbleSpeed = backup[0]; decreaseTime = backup[1]; decayTime = backup [2]; gotHit = false; } else { //we´re hit! Spin character around transform.Rotate(0,tumbleSpeed * Time.deltaTime,0, Space.World); tumbleSpeed = tumbleSpeed-decreaseTime; decreasTime += decayTime; } } } function OnControllerColliderHit(hit : ControllerColliderHit) { if(hit.gameObject.tag == "fallout") { dead = true; //substract life here HealthControl.LIVES -= 1; } if(hit.gameObject.tag == "enemyProjectile") function Update (); { var controller : CharacterController = GetComponent(CharacterController); transform.Rotate(0, Input.GetAxis ("Horizontal") * rotateSpeed, 0); var forward = transform.TransformDirection(Vector3.forward); var curSpeed = speed * Input.GetAxis ("Vertical"); if(Input.GetButtonDown("Jump")) { var bullit = Instantiate(bullitPrefab, GameObject.Find("FireBallStartPoint").transform.position, Quaternion.identity); bullit.rigidbody.AddForce(transform.forward * 2000); } controller.SimpleMove(forward * curSpeed); } vill verkligen bli klar med detta spelet Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.