💬
Logga in
Fuska.se

Iphone Vs Android Lag

17 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

Då jag aldrig har haft en "bra android" då den budget androiden jag har laggar sönder.. Och jag tycker att iPhone 4/4s är så mjuk i scrollningen alltså inte laggar..

Men hur är t.ex Galaxy Nexus och iPhone 4/4s jämfört i lag osv?

Alltså vill inte ha en lagg telefon, men jag gillar inte Ios och sen kan nog inte jag hantera dens ömtålighet..

18 Apr 2012
Nivå 8 · Veteranfuskare

Jag råder dig att testa Lumia 800 eller någon annan WP. Flytet är lika bra som iOS och du slipper lägga in Custom ROMs eller sånt för att få det till att flyta.

Detta är ju dock högst personligt. Åk in till någon butik och känn på telefonerna.

Nivå 6 · Fuskare

Fast det som gör att Ios och WP känns som att det flyter på skönare är för att du får aldrig veta om någor program kraschade, viket du får på android.

Nivå 5 · Fuskare

Alla mobiler laggar, det går inte att hitta en laggfri telefon. En Android med 4.0 laggar väldigt sällan om den har bra hårdvara (SII, Galaxy Nexus, One X etc).

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag är inte insatt i android men det finns säkert ROMs som jag förstått att det heter som riktar sig mot svarage mobiler. Precis som att visa Linux distros riktar sig mot äldre datorer. Jag föredrar att kunna fiffla med sånt över att få en färdig fungerande produkt som är likadan som alla andras.

19 Apr 2012
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #6
↗ till inlägget

Alla mobiler laggar, det går inte att hitta en laggfri telefon. En Android med 4.0 laggar väldigt sällan om den har bra hårdvara (SII, Galaxy Nexus, One X etc).

Ja vet. Men det läre väl iPhone göra med nångång? Så tänkte som laggar lika sällan som en iphone eller mindre?
25 Apr 2012
Nivå 1 · Novis

Iphone laggar knappt alls. Dessutom förstår jag inte vad du menar med en iphones " ömtålighet ". Om du menar att den går sönder om du tappar den så är det ju bara att skaffa ett redigt skal som håller , och det e ju inga problem. annars är bra android mobiler , tex , S2, Lumia 800 , Galaxy Note , HTC one X. Men jag skulle råda dig att behålla din iphone , för det är nog den mobilen som laggar minst. PS , Ju större skärm , desto mer lagg. Det är bevisat.

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

PS , Ju större skärm , desto mer lagg. Det är bevisat.

Finns förstås fler parametrar.
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ju större skärm , desto mer lagg. Det är bevisat.

Njae, handlar väl mer om vilken upplösning skärmen har samt hur bra grafikkrets telefonen har? Inte själva storleken på skärmen. Eller är jag helt ute och cyklar nu?

12 May 2012
Nivå 3 · Lärling

jag har aldrig varit med om lagg på min nexus, haft den ungefär en månad

20 Jul 2012
Nivå 1 · Novis

Jag kan säga som så att en Galaxy Nexus med senaste Android (Jellybean) får en iSkit att verka tråkig och slö.

22 Jul 2012
Nivå 1 · Novis

En iPhone skulle inte vara lika rapp om den hade 1280x720-upplösning och möjligheter till kraftsugande widgets på skärmen.

Visste ni förresten att iOS är baserat på BSD medan Android är baserat på Linux?

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Visste ni förresten att iOS är baserat på BSD medan Android är baserat på Linux?

Jag trodde det var en unix-variant likt vanliga mac. Om de distruberar med program som har BSD-licens så tror jag att deras kod också måste ha BSD-licens eller liknande vilket den inte har vad jag vet.
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

En iPhone skulle inte vara lika rapp om den hade 1280x720-upplösning och möjligheter till kraftsugande widgets på skärmen.

Inte baserat, besläktat med BSD, den bygger på Mac osx som bygger på unix kärnan darwin och är besläktat med BSD

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

Egentlige "bygger" det inte på unix utan är unix-like.

Nivå 1 · Novis

Så det är inte BSD, Unix eller Linux. Vad är det då? :o

Nivå 16 · Legendfuskare

Det är apples egna påhitt som kategoriseras "unix-like" som jag sa. Det går faktiskt ett hitta på egna OS. Behöver inte vara baserat på något.

Nivå 6 · Fuskare

Nvm, jag som snackar i nattmössan

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in