💬
Logga in
Fuska.se

Laggar Ibland, Oftast Inte.

39 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Ibland laggar jag extremt mycket, får 3-5 fps, och sedan är det över och det händer inte ofta. Men nu när jag har spelar diablo är det varje 5 min och det händer i 30 sek.

Kan det vara något med mitt video kort eller är det virus?

Nivå 16 · Legendfuskare

Spelet är nytt, sånna här buggar finns. Var ännu värre i betan.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #3

Är det ett bugg? För det händer på wow också fast inte lika ofta. Det är typ varje halvtimma eller timme

Nivå 16 · Legendfuskare

Om det är så med flera spel så vet jag inte riktigt. Du kan kolla tempen på datorn och se om det beror på det.

Nivå 5 · Fuskare

Vad har du för specs?

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #6

Tempen? Hur kan jag göra det? Lite nybörjare här :)

Det var inte så innan, jag tror inte det är mitt grafik kort.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #7

Någon som vet problemet? Riktigt störande, kan knappt spela.

Nivå 5 · Fuskare

Kan du skriva ner dina specs? Alltså dina datordelar...

17 May 2012
Nivå 9 · Veteranfuskare

Nej, det är ingen bugg i spelet eftersom jag inte upplever detta. Jag tror att det är din CPU eller hårddisk som är orsaken till de upprepande intensitetsbomberna.

Det enda du kan göra är att stänga av alla bakgrundsprogram, om du inte vill betala stora belopp för superhårdvara som klarar av dina aktiva bakgrundsprogram tillsammans med spelet.

Nivå 16 · Legendfuskare
↗ till inlägget

Nej, det är ingen bugg i spelet eftersom jag inte upplever detta.

Dock fungerar olika spel olika bra med olika hårdvara. När skyrim var nytt fick flera sådana här lagspikes och andra inte. Så det är flera faktorer som spelar in tror jag nog.
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #11
↗ till inlägget

Nej, det är ingen bugg i spelet eftersom jag inte upplever detta. Jag tror att det är din CPU eller hårddisk som är orsaken till de upprepande intensitetsbomberna.

Det enda du kan göra är att stänga av alla bakgrundsprogram, om du inte vill betala stora belopp för superhårdvara som klarar av dina aktiva bakgrundsprogram tillsammans med spelet.

Jag har försökt o stängt ner allting som går i bakgrunden, vet inte om det är de.

Nivå 5 · Fuskare

SKRIV DINA SPECS FÖR HELVETE

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #13
↗ till inlägget

Kan du skriva ner dina specs? Alltså dina datordelar...

Intel® Core2 Quad CPU Q3000 @ 2.50GHz 2.50 GHz

Är det rätt?

Nivå 5 · Fuskare

Det är din processor, om du kan ta reda på grafikkort så vore det bättre.

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #15
↗ till inlägget

Det är din processor, om du kan ta reda på grafikkort så vore det bättre.

Är det bildskärmskort?`

NVIDIA GeForce GT 330

Jag är säker på att den klarar Diablo iallafall på minsta grafik, men det är inte bara så på diablo. WoW fungerade perfekt innan, men helt plötsligt nån dag kommer laggskiten

Nivå 8 · Veteranfuskare

Ladda ner HWMonitor eller liknande program, sedan spelar du (med HWMonitor uppe i bakgrunden) tills det att "lagget" börjar uppstå. Sedan tabbar du ur och printar så du får med alla siffror och sånt i programmet och lägger upp bilden här.

Tyvärr så har jag inte koll på vad man behöver för att kunna lira Diablo laggfritt, men din dator verkar inte var så bra heller. KAn ju vara det, men vet som sagt inte helt säkert.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ladda ner HWMonitor eller liknande program, sedan spelar du (med HWMonitor uppe i bakgrunden) tills det att "lagget" börjar uppstå. Sedan tabbar du ur och printar så du får med alla siffror och sånt i programmet och lägger upp bilden här.

Tyvärr så har jag inte koll på vad man behöver för att kunna lira Diablo laggfritt, men din dator verkar inte var så bra heller. KAn ju vara det, men vet som sagt inte helt säkert.

Jag rekommenderar att han gör detta med Process Explorer i stället. Där kan man hålla muspekaren över den historiska grafen och få fram vad som hände då.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #18
↗ till inlägget

Jag rekommenderar att han gör detta med ProcessExplorer i stället. Där kan man hålla muspekaren över den historiska grafen och få fram vad som hände då.

ska pröva ladda ner ProcessExplorer då

Nivå 16 · Legendfuskare

Jag minns att det funnits ett flertal trådar här tidigare av folk som haft liknande udda problem med budgetgrafikkort. Jag säger återigen att man inte ska köpa en så billig dator så möjligt för då kommer man bara få köpa en ny tidigare och att det blir dyrare i slutändan. Och här är ännu ett problem som kan uppstå.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag minns att det funnits ett flertal trådar här tidigare av folk som haft liknande udda problem med budgetgrafikkort. Jag säger återigen att man inte ska köpa en så billig dator så möjligt för då kommer man bara få köpa en ny tidigare och att det blir dyrare i slutändan. Och här är ännu ett problem som kan uppstå.

Nej, kan man köra tex Battlefield 3 på lägsta nu så kommer man kunna spela dom flesta nya spelen framöver på lägsta också. Men GT 330 säljs knappt längre så...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in