Hoppa till innehåll

Dåliga Lärare


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har ganska bra lärare. Fast min fransklärare är fett tråk, vi gör inget på hennes lektioner. är man klar med uppgifterna "kan du sitta och vänta" halva lektionen, liksom :(

TRååååååk.

 

Sen är snackar min geografilärare bara hela tiden och jag orkar inte.

 

Men jag ska inte klaga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har ganska bra lärare. Fast min fransklärare är fett tråk, vi gör inget på hennes lektioner. är man klar med uppgifterna "kan du sitta och vänta" halva lektionen, liksom :(

TRååååååk.

 

Sen är snackar min geografilärare bara hela tiden och jag orkar inte.

 

Men jag ska inte klaga.

Gå ifrån lektionen då?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gå ifrån lektionen då?

1. Man får ogiltig frånvaro

2. Det finns inget annat att göra

3. Och när jag väl är i skolan och äntligen faktiskt tagit mig till franskan tillslut, ska inte läraren lära ut i 55 minuter då? Det förtjänar jag. Hon får ju ändå lön för att lära ut mig saker, inte ska JAG behöva gå för att läraren inte lär ut/ger oss saker att jobba med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jaha? Säg bara till dina föräldrar att du inte hade något mer att göra efter halva lektionen och att du gick?

Det är fel att går från en lektion.

Det är skolplikt i det här landet.

Men visst kan man ju tycka att läraren ska ge mig saker att arbeta med... hon får ju betalt för det.

Tycker inte att gå ifrån lektionen ger någon lösning, man får bara problem för det. Nej, det enda som funkar är att läraren LÄR sig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är fel att går från en lektion.

Det är skolplikt i det här landet.

Men visst kan man ju tycka att läraren ska ge mig saker att arbeta med... hon får ju betalt för det.

Tycker inte att gå ifrån lektionen ger någon lösning, man får bara problem för det. Nej, det enda som funkar är att läraren LÄR sig.

Vilket hon knappast gör om du bara sitter kvar. Säger inte att du just ska gå därifrån, men försök göra något åt det iaf. Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

"Hej!

 

Jag har nu tagit del av det resultatet som så här långt är känt utifrån kursutvärderingen och vill göra ett förtydligande då det verkar som om en viss felaktig uppfattning finns bland er elever vad gäller min planering av kursen.

 

Jag har gjort en planering av er kurs utifrån de lektioner som legat inlagt på mitt schema och där syns all planerad ledighet, friluftsdagar, nationella prov etc. vilket jag också räknat med. Det som dock inte syns där är alla de schemabrytande aktiviteter som er estetklass haft exempelvis jippot på östercentrum där ni skulle göra reklam för ert program och det har varit ganska många sådana aktiviteter under slutet av den här terminen. Jag har inte fått någon som helst information om dessa aktiviteter förrän i sista minuten och då oftast av er. Hur ni kan ha uppfattningen att JAG HAR DÅLIG KOLL är totalt obegriplig för mig!!!!

 

Jag har koll och så var det även den fredagen när jag satt och väntade på er i RÄTT sal (Riga) medan ni satt utanför FEL sal (Talinn). Det gäller att kolla sitt schema med jämna mellanrum och att lyssna på vad jag informerar er om. Jag hade långt tidigare upplyst om det kommande salsbytet. Att man gör fel ibland är mänskligt och helt okej men det är inte okej att alltid lägga över sina egna brister på någon annan. Jag upplever att det varit så i den här gruppen av vissa elever, vilket tagit både tid och energi då det skapat en del konflikter. Hoppas vi alla kan dra lärdom av detta inför framtiden!

 

Vi ses på fredag!"

 

det här är ett meddelande som min historielärare skrev till min klass xD

vår klassföreståndare tog det här meddelandet till rektorn och de utreder om hon är lämplig som lärare. hon kan för övrigt inte ett skit om historia och klassens historia-nörd får rätta henne hela tiden. hon blandar ihop årtal som Sovjetunionens fall men Berlinmurens fall... sen läser hon direkt ur boken under föreläsningar och tar inte upp något annat än det vi redan läst. lär mig inte ett skit... bortkastad studietid. mitt resultat sjönk kraftig när jag började gymnasiet p.g.a. dåliga lärare... major disappointment? kan du ge dig på. jag hade 10 Mvg i nian, resten Vg. nu har jag C i alla grundämnen... men skolsystemet är fucked up... de sätter blandade människor med olika åsikter i deras mest destruktiva ålder på samma ställe. sen ska det de gör där begränsa vad de kan göra med sitt liv. Starta band. spela så in i helvete. Fuck utbildning. (säger klassens största pluggis Åk-9)

Redigerat av mackie172
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

det här är ett meddelande som min historielärare skrev till min klass xD

vår klassföreståndare tog det här meddelandet till rektorn och de utreder om hon är lämplig som lärare. hon kan för övrigt inte ett skit om historia och klassens historia-nörd får rätta henne hela tiden. hon blandar ihop årtal som Sovjetunionens fall men Berlinmurens fall... sen läser hon direkt ur boken under föreläsningar och tar inte upp något annat än det vi redan läst. lär mig inte ett skit... bortkastad studietid. mitt resultat sjönk kraftig när jag började gymnasiet p.g.a. dåliga lärare... major disappointment? kan du ge dig på. jag hade 10 Mvg i nian, resten Vg. nu har jag C i alla grundämnen... men skolsystemet är fucked up... de sätter blandade människor med olika åsikter i deras mest destruktiva ålder på samma ställe. sen ska det de gör där begränsa vad de kan göra med sitt liv. Starta band. spela så in i helvete. Fuck utbildning. (säger klassens största pluggis Åk-9)

Det är ju det bästa med skolan. Att man lär känna massor med olika människor som man kan dela åsikter med och på så sätt vidga sina vyer och lära sig tänka i andra perspektiv. Kanske låter klyschigt men det är så och det sker inte speciellt mycket möten över klasser och etniska grupper i samhället i övrigt, därför är skolan jätteviktig på den punkten.

 

Det är ju dessutom i princip bara i samhälle som åsikter såsom politisk åskådning brukar ha någon påverkan på betyget.

 

Det som är dåligt med skolan är väl att man betygsätts efter vad lärarna tror man kan och inte vad man kan. Om man då inte har bra lärare gissar de oftare fel och man får orättvisa betyg. Jag tycker du borde byta skola ifall alla lärare nu är så himla dåliga.

 

Eller så gör du som jag och skiter i vad folk babblar om och klagar på och hur dåliga lärarna är och hur kasst samhället är och osv och gör ditt bästa ändå, finns huuuuuuur många som helst som lägger massor med energi på att kritisera lärarna och glömmer bort att göra sitt bästa själva. Sluta upp med bortförklaringar. Om du bara lär dig så mycket du bara kan så kommer du förmodligen få bra betyg och om du inte får det kan du ju alltid göra högskoleprovet.

 

För övrigt förstår jag inte vad som skulle vara fel med det där brevet, verkar ju som att läraren i fråga blivit trött på att ni hela tiden ska gadda ihop er mot honom/henne. Tonåringar tenderar att bli väldigt korkade när de agerar i grupp.

 

Men visst finns det dåliga lärare, det gäller bara att tänka på sig själv och inte låta dem dra ner en, att hålla på och klaga på lärarna kommer i de allra flesta fall inte gynna dig själv ett skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det här är ett meddelande som min historielärare skrev till min klass xD

vår klassföreståndare tog det här meddelandet till rektorn och de utreder om hon är lämplig som lärare. hon kan för övrigt inte ett skit om historia och klassens historia-nörd får rätta henne hela tiden. hon blandar ihop årtal som Sovjetunionens fall men Berlinmurens fall... sen läser hon direkt ur boken under föreläsningar och tar inte upp något annat än det vi redan läst. lär mig inte ett skit... bortkastad studietid. mitt resultat sjönk kraftig när jag började gymnasiet p.g.a. dåliga lärare... major disappointment? kan du ge dig på. jag hade 10 Mvg i nian, resten Vg. nu har jag C i alla grundämnen... men skolsystemet är fucked up... de sätter blandade människor med olika åsikter i deras mest destruktiva ålder på samma ställe. sen ska det de gör där begränsa vad de kan göra med sitt liv. Starta band. spela så in i helvete. Fuck utbildning. (säger klassens största pluggis Åk-9)

Vad har du gjort åt saken då? Förutom att posta här, dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
Gäst Jesper93

Har haft en dålig lärare hon blev rätt irriterad när man rättade henne och när man inte satte in stolen efter att man har ätit klart Sen när jag var tvungen att vara hemma från skolan pga av att jag dragit ut en tand eller lagat ett hål så blev hon rätt irreterad och tyckte att jag skolkade.

 

Som tur var var det några år sen nu just nu går man gymnasiet sista året

Redigerat av Jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...