Hoppa till innehåll

Openttd Server Igång


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har startat en OpenTTD server om någon vill joina. Ladda ner senaste versionen 1.2.1 från http://www.openttd.org/ och välj multiplayer och anslut till wasd.nu. Om du aldrig spelat spelet så kommer du inte fatta något så kolla på http://wiki.openttd.org/Tutorial

 

Servern ligger på min Raspberry Pi :)

 

Edit: Servern nere nu. Säg om ni är intresserade på en nystart så försöker jag hitta en tid där så många som möjligt kan vara med.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hade du kunnat tänka dig att göra igång ett "nytt game" kl 18.00 idag så kan jag tänka mig att köra en runda. Inte testat på deras servrar än (med inställningar etc), men har sett att flera kör med goals på företagsvärde. Dvs att spelet pågår till att ett företag kommit upp i ett värde. Så kanske vore det skoj med försten till 50M € eller liknande.. vet inte vad som är riktigt rimligt.. men känns som man inte vill köra längre än 5-6h isf...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Javisst jag kan starta ett nytt ikväll. Denna står igång redan än och gått fram 50 år över natten och det förstör spelet lite. Egentligen brukar jag pausa när jag inte är inne och spelar men jag lät denna stå på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Från början fanns spelet "transport tycoon deluxe" av samma skapare som rollercoaster. OpenTTD är en modern klon av det som är open source, stödjer alla OS och har fortfarande utveckling igång. När man väl lär sig spelet och kommer in i det är det mycket underhållande på samma sätt som rollercoaster egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok så det är ett modernt spel, har ett svagt minne av att jag testade men jag tyckte det verkade skitgammalt och antog att det var det och min erfarenhet säger mig att då är det många saker som är klumpiga i spelet. Jag blir faktiskt lite sugen på att testa mer ordentligt, kanske inte idag, eller i så fall senare ikväll, annars får vi se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det är väldigt bra gjort. Jag ser ingen direkt relation mellan "klumpighet" och hur gammalt ett spel är dessutom om du menar hur välgjorda kontrollerna är. I början tyckte jag en del saker var omständliga men man lär sig sedan bättre sätt att utföra dem på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste ge det ett seriöst försök som sagt. Man fattar ingenting i början. Det är mycket välgjort på samma sätt som rollercoaster om ni spelat det. Och till slut fastnar man i ett spel.

Kanske ska testa det igen lite senare då :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...