Hoppa till innehåll

Lucid Dreaming


almaw
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej! Jag är väldigt intresserad av LD´s och jag hade en dröm för några dagar sen som gick till så här. Jag satt i en lokal av något slag och jag tittade på min klocka och frågade mig själv drömmer jag nu eller är jag vaken? Och då plötsligt fick jag mitt medvetande och jag började skrika ut, jag drömmer jag drömmer faktiskt!!!!! men jag vart ju så klart så exalterad att jag vaknade nästan direkt. Jag undrar om ni kan säga som har vart med om rediga LD´s hur man håller sig kvar i drömmen? :)

Redigerat av Raptomex
Ändrade titel / Mod
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kan vara svårt att få långa och/eller bra LD's till en början. Det gäller att inte bli för "uppspelt", skitsvårt i början, men man lär sig ganska fort. Det gäller även att veta vad du ska göra. Om du bara står och funderar på vad du ska göra så brukar du också vakna rätt fort.

 

Jag fattar inte alls vad du pratar om. Varför har tråden namnet <3? Och vad är LD's? Är du hög?

Lucid Dreaming, riktigt intressant och roligt faktiskt. Läs mer här:

 

http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...16&hl=lucid

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lucid_dreaming

http://en.wikipedia.org/wiki/Lucid_dreaming

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade en falsk LD en gång. Jag drömde alltså att jag klardrömde, jag försökte flyga och det gick ganska bra tills det plötsligt slutade fungera. :(

 

En annan gång var jag på väg in i en LD, men bara känslan av det var tillräckligt för att jag skulle vakna. Svårt att förklara den, men lite grann som att man befann sig i en cockpit på väg att lyfta från jorden, allting skakade och det kändes som om jag åkte "uppåt". Förmodligen euforin över att äntligen lyckas klardrömma som spelade mig ett spratt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här har jag försökt med ett par gånger, men har misslyckats eftersom att jag har så dålig sömnrytm att när jag har vaknat av alarmet har det varit mitt på dagen, så att jag blivit störd av ljud från familjemedlemmar och därmed inte kunnat koncentrera mig så mycket som krävs för att lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den här har jag försökt med ett par gånger, men har misslyckats eftersom att jag har så dålig sömnrytm att när jag har vaknat av alarmet har det varit mitt på dagen, så att jag blivit störd av ljud från familjemedlemmar och därmed inte kunnat koncentrera mig så mycket som krävs för att lyckas.

Det där ska jag prova inatt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...