Hoppa till innehåll

Hur Gör Man En Bukkit Server?


Rekommendera inlägg

Hej! jag är en kille på 12 år som vill göra en egen bukkit server. vet inte riktigt hur man gör. Testade att göra en vanlig server. det gick bra men den är lite tråkig utan plugins. Tänker därför göra en ny server med bukkit. Hörde att man skulle gå in på bukkits hemsida och trycka på en massa länkar. jag försökte kolla på youtube men fattade inte mycket. Om någon kan hjälpa mig så skulle jag bli mycket tacksam! OBS! Har uppdateringen 1.2.5!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej! jag är en kille på 12 år som vill göra en egen bukkit server. vet inte riktigt hur man gör. Testade att göra en vanlig server. det gick bra men den är lite tråkig utan plugins. Tänker därför göra en ny server med bukkit. Hörde att man skulle gå in på bukkits hemsida och trycka på en massa länkar. jag försökte kolla på youtube men fattade inte mycket. Om någon kan hjälpa mig så skulle jag bli mycket tacksam! OBS! Har uppdateringen 1.2.5!

Fört ska du gå till http://bukkit.org/ tryck på Get CraftBukkit sen tryck på 2 Windows sen tryck på länken CraftBukkit - Recomended Build Gör en ny mapp, den kan heta vad som helst, lägg in filen du laddade ner och döp om den från "craftbukkit-1.2.5-R4.0" till bara "craftbukkit" fast utan citattecken. Gå till anteckningar och skriv

Om du har Java 6:

@ECHO OFF

SET BINDIR=%~dp0

CD /D "%BINDIR%"

"%ProgramFiles%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar

PAUSE

Om du har Java 7:

@ECHO OFF

SET BINDIR=%~dp0

CD /D "%BINDIR%"

"%ProgramFiles%\Java\jre7\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar

PAUSE

Om du har Java 6 (32-bitars) på en 64-bitars dator:

@ECHO OFF

SET BINDIR=%~dp0

CD /D "%BINDIR%"

"%ProgramFiles(x86)%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar

PAUSE

Om du har Java 7 (32-bitars) på en 64-bitars dator:

@ECHO OFF

SET BINDIR=%~dp0

CD /D "%BINDIR%"

"%ProgramFiles(x86)%\Java\jre7\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar

PAUSE

Tryck sen på spara som och ändra filformat från Textdokument (*.txt) till Alla filer och döp den till "start.bat" fast utan citattecken. Spara den i mappen. Kör start (som du skapade) Du får massa filer i mappen. start.bat är som Minecraft_Server.exe. fyll i allt som du gjorde i den vanliga servern. Om du vill ha plugins gå till http://bukkit.org/ och sen Get Plugins, ladda ner en eller flera plugins, packa upp filerna från zip-filen till plugins-mappen i server-mappen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...