Hoppa till innehåll

Technic Samt Tekkit Tråden


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Snyggt! Nu blev man sugen på att lira, har inte lirat på hela dagen ^^

 

Btw, ger Nanosuit något märkvärdigt? Typ någon boost eller nått?

 

Edit: Vill du göra saker på löpande band så är nog det lättaste ett flertal quarries som ger dig sakerna du behöver, sorteras sedan, överflöd kan du kanske skicka in i en Energy Condenser som gör fler saker du behöver, allt spottas sedan ut i en automatic crafting table ;)

Du kan även hooka upp en kista till systemet där du slänger in allt överflöd du har i bagen, kan vara kablar, ores osv. som hjälper till processen.

 

Edit2: Till Dave; http://i.imgur.com/CjkA7.png ;)

Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har letat efter diamanter sedan jag började, och efter 3 raviner och 6 grottor har jag fortfarande inte hittat några -.-

Blir nog till att "byta" till sig lite diamanter mot alla jävla safirer och emeralder som man får...

Gör det absolut! Alla juveler du får är inget nytta, byt dom till något som har nytta annars ligger dom bara och skräpar ;)

Har kopplat ledningarna ifrån min quarry så att följande går in i Energy Condencern direkt: Cobble, Dirt, Gravel, Flint, Marble, Emerald, Ruby, Saphire samt Obsidian ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nämen vad intressant, du tillför så mycket med det inlägget!

 

OnT: Precis börjat med technic, fattar inte så mycket just nu men börjar förstå mer och mer.

 

Hänvisar dig därför till denna sida samt

Let's play. ;)

 

Gör det absolut! Alla juveler du får är inget nytta, byt dom till något som har nytta annars ligger dom bara och skräpar ;)

Har kopplat ledningarna ifrån min quarry så att följande går in i Energy Condencern direkt: Cobble, Dirt, Gravel, Flint, Marble, Emerald, Ruby, Saphire samt Obsidian ;)

Obsidian är väl ganska användbart för Nuclear Reactors, så jag skulle sparat dom ;)

 

Sedan så tänkte jag använda To Many Items- modden, men känns lite fel att göra det, då det inte känns helt rätt :/

 

Edit: Screw that, jag byter B)

Redigerat av Proccito
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör det absolut! Alla juveler du får är inget nytta, byt dom till något som har nytta annars ligger dom bara och skräpar ;)

Har kopplat ledningarna ifrån min quarry så att följande går in i Energy Condencern direkt: Cobble, Dirt, Gravel, Flint, Marble, Emerald, Ruby, Saphire samt Obsidian ;)

Juveler är bra till tools och handsaws, särskilt det sista. juvelverktygen har diamonds snabbhet men irons durability. Men med lite medium covalance dust är ju durablity:n inget att bry sig om. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Juveler är bra till tools och handsaws, särskitl det sista. juvelverktygen har diamonds snabbhet men irons durability. Men med lite medium covalance dust är ju durablity:n inget att bry sig om.

Pfft, alkemical chest och talisman har man oändligt med durability. :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan så tänkte jag använda To Many Items- modden, men känns lite fel att göra det, då det inte känns helt rätt :/

 

Edit: Screw that, jag byter B)

Varför känns det fel? :S

Den ger dig ju recept på alla maskiner och makapärer i spelet så du slipper googla skiten!

 

Juveler är bra till tools och handsaws, särskilt det sista. juvelverktygen har diamonds snabbhet men irons durability. Men med lite medium covalance dust är ju durablity:n inget att bry sig om.
Har en uppsättning av verktyg i juvel redan, använder som sagt talisman of repair på alla dessa, är i princip aldrig och gräver i gruvor så om jag använder dom så kan jag lätt ha dom i kistan medan jag gör annat! :)

Skulle man dock mot förmodan behöva ett nytt par så försvinner ju inte EMC'n precis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min power-flower ger bra med EMC nu, den är lååångt i från full men jag får en 25-30 diamanter över 1-2 dar medan jag meckar med maskiner och annat i mitt labb. Så i princip har jag ingen brist på några metaller eller liknande. Uppgraderade också min Klein Star Zwei till en Klein Star Drei.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min power-flower ger bra med EMC nu, den är lååångt i från full men jag får en 25-30 diamanter över 1-2 dar medan jag meckar med maskiner och annat i mitt labb. Så i princip har jag ingen brist på några metaller eller liknande. Uppgraderade också min Klein Star Zwei till en Klein Star Drei.

Sweet.

 

Här är EMC systemet jag kör på atm: http://i.imgur.com/MYC7Z.png

 

Högst upp till höger börjar systemet, en Energy Condencer som skapar ben, benen skickas ut till en Macerator som skapar 5st Bone Meals, efter det åker dom in i en kista där en Sorting Machine plockar upp de 5 Bone Mealsen, 3st går tillbaka till Energy Condensern och skapar ett nytt ben och 2st går till en annan Energy Condenser som skapar diamonds :)

Fungerar skitnice, billigt som tusan också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...