Hoppa till innehåll

Technic Samt Tekkit Tråden


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

får väl ge er en liten uppdatering om vad jag håller på med :P

 

post-59991-1347969628_thumb.png

 

Detta vet jag inte vad det ska bli, men jag tänker mig ett lager av nått slag.

 

post-59991-1347969664_thumb.png

 

Börjar flytta ner maskinerna i "maskinrummet" där jag ska driva allting.

Hoppas kunna, i framtiden, kunna lägga allt i en chest i "lagerrummet" så åker allt ner i maskinrummet och behandlas för att sedan sorteras upp i lådorna ovanför.

 

post-59991-1347969750_thumb.png

 

Misslyckad rubber-farm.

 

post-59991-1347969771_thumb.png

 

Lyckad EMC-farm, där jag använder bone-meal samt mörker för att få seeds som jag låter åka i en condenser som gör mer bonemeal. När condensern är full, tar jag seedsen till en annan condenser som gör det jag vill ha, i detta fallet: Diamonds.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en liten fråga: Finns det någon maskin som gör att man kan få tillbaka de materialet man använde när man gjorde grejerna i Vanilla-minecraft?

Har en Iron Chestplate som jag inte kommer använda mer, och jag vet att Yogscast gjorde nån sån maskin och Duncan bad Simon att lägga i sin Gold-armor och de fick ut Gold ingots av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Idag har jag byggt till några lager på mitt wizardtower och lagt till en del utstickande torn. Jag är dock lite missnöjd med det, ser inte så bra ut, får se om jag ändrar något senare. Jag gjorde också en till flygande ö 32 block över marken där jag ska ha en "wizard smith" för ringar etc. Sjukt gött att kunna flyga nu, har 100k EMC lagrat på min klein star. Och jag skapar ca 41 diamanter varje dygn, och jag är fortfarande långt ifrån max. Även om jag tror att er redstone setup är billigt och bra så tror jag inte den vinner mot min exponentiella tillväxt. Skulle gissa att jag redan nu producerar brutalt mycket mer EMC än ni. ;) 313.72 EMC/s om ni är intresserade

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Idag har jag byggt till några lager på mitt wizardtower och lagt till en del utstickande torn. Jag är dock lite missnöjd med det, ser inte så bra ut, får se om jag ändrar något senare. Jag gjorde också en till flygande ö 32 block över marken där jag ska ha en "wizard smith" för ringar etc. Sjukt gött att kunna flyga nu, har 100k EMC lagrat på min klein star. Och jag skapar ca 41 diamanter varje dygn, och jag är fortfarande långt ifrån max. Även om jag tror att er redstone setup är billigt och bra så tror jag inte den vinner mot min exponentiella tillväxt. Skulle gissa att jag redan nu producerar brutalt mycket mer EMC än ni. ;) 313.72 EMC/s om ni är intresserade

Men det viktiga är väl inte hur mycket man har byggt, utan hur fort det har gått :P

Ganska najs endå, lycka till med allt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag har jag byggt till några lager på mitt wizardtower och lagt till en del utstickande torn. Jag är dock lite missnöjd med det, ser inte så bra ut, får se om jag ändrar något senare. Jag gjorde också en till flygande ö 32 block över marken där jag ska ha en "wizard smith" för ringar etc. Sjukt gött att kunna flyga nu, har 100k EMC lagrat på min klein star. Och jag skapar ca 41 diamanter varje dygn, och jag är fortfarande långt ifrån max. Även om jag tror att er redstone setup är billigt och bra så tror jag inte den vinner mot min exponentiella tillväxt. Skulle gissa att jag redan nu producerar brutalt mycket mer EMC än ni. ;) 313.72 EMC/s om ni är intresserade

Kan man på något sätt kolla hur mycket EMC/s man får?

 

Byggde denna idag: http://i.imgur.com/crhBx.jpg

 

8st Blockbreakers som tar upp oändligt med cobblestone, dessa åker sedan in i en Automatic Craftig Table som gör halfslabs, detta tjänar jag dubbelt upp på, för 3st cobblestone ger 6st halfslabs och de båda ger samma EMC :)

 

Totala kostnaden på spektaklet var 32 iron ingots, så speciellt dyrt var det knappast ;)

 

Tillsammans med Bone Meal och Quarryn får jag massa diamanter =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä det går inte att mäta men man får uppskatta och räkna. Den uppsättningen på bilden borde ge ca 22.86 EMC/s, eller 0.3 diamanter per dygn. Ska du kommer upp i mina nivåer så måste du bygga fruktansvärt mycket och det tar stor plats, därför föredrar jag lätt collectors.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag har jag byggt letat upp ett stronghold i Nether, samlat på mig blaze rods, ghast tears och Nether Wart för framtida potion-making. Jag har också byggt en modgrinder enligt TaviRiders intstruktioner:

 

 

http://i.imgur.com/h95LC.png

http://i.imgur.com/Ci8S9.png

http://i.imgur.com/cFaHz.jpg

 

Jag har också gjort en archangel smite och en destruction katalyst. Efter som det underlättade att ta sig till stongholdet som ligger ca 460 block bort och det är jobbigt att bygga i närheten av en blaze spawner. Har också fulladdat min Kleinstar Drei med 800k EMC. Skapar inte längre diamanter utan dark matter.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...