Vitdom Skrivet 16 September 2012 Rapport Dela Skrivet 16 September 2012 (redigerat) Så jag som 15 åring kan alltså gå in på en pressbyrå och fråga efter ett sånt kort. Jag får kortet laddat med det antal cash jag vill. Och ja kan sen köpa som ja vill Online? Om jag fattat rätt? :)Precis! Här finns 2, men jag tror att det finns fler. (Tycker personligen att SpendOn är bäst då den duger till allt(MasterCard) och paysafecard bara till Steam typ)http://spendon.se/Information/http://www.paysafecard.com/se/se-paysafecard/ Redigerat 17 September 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 18 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 18 September 2012 Precis! Här finns 2, men jag tror att det finns fler. (Tycker personligen att SpendOn är bäst då den duger till allt(MasterCard) och paysafecard bara till Steam typ)http://spendon.se/Information/http://www.paysafecard.com/se/se-paysafecard/Kan jag lägga in dom pengarna, från SpendOn till PayPal? Om vi säger att jag vill köpa ett spel, från en butik som bara tar PayPal, hur gör ja då? Pressbyrån ligger nära mitt gymnasium så jag traskar nog förbi där imorn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 18 September 2012 Rapport Dela Skrivet 18 September 2012 Nu vet jag inte hur PayPal gör, men det ska väl vara möjligt att "betala" saldot på SpendOn-kortet till Paypal-kontot som ett vanligt betalkort över internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 19 September 2012 Rapport Dela Skrivet 19 September 2012 Om du har en internetbank tror jag det går.Stämmer inte, beror vilken bank han har. Man behöver ha en bank dosa för att kunna föra över pengar och ta emot, och det får man först när man är 18 hos Swedbank(Som jag använder) medans t.ex nordea har universaldosor som vem som helst kan använda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 19 September 2012 Rapport Dela Skrivet 19 September 2012 Stämmer inte, beror vilken bank han har. Man behöver ha en bank dosa för att kunna föra över pengar och ta emot, och det får man först när man är 18 hos Swedbank(Som jag använder) medans t.ex nordea har universaldosor som vem som helst kan använda.Fast för paypal behöver man ingen dosa, om jag inte missminner mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 20 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 20 September 2012 Tack oerhört mycket för svaren, grymt! Fick hem kortet idag. Och de står att ja kan handla, om ja inte misstar mig. Men måste ha en dosa, vilket jag inte har. Sår får knalla ner till banken igen. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LindaM Skrivet 21 September 2012 Rapport Dela Skrivet 21 September 2012 Så du kan inte köpa grejer via kortet, men du kan föra över pengar med det och köpa med det andra?Så jag som 15 åring kan alltså gå in på en pressbyrå och fråga efter ett sånt kort. Jag får kortet laddat med det antal cash jag vill. Och ja kan sen köpa som ja vill Online? Om jag fattat rätt? :)spendon går att ladda med 200-1500 kr o e perfekt för sånt här, det e som ett presentkort i betalkortform, det kostar 39 kr, o e gratis bara de två första köpen, sen kostar det 3kr per köp, efter 7 månader tillkommer en avgift på 10 kr, senare blir det 50! och man kan bara ladda en gång, sen måste man köpa nytt... företaget rekkomenderar, dvs det e inte förbjudet att köpa, att man e minst 13, men va faan, omöjligt att kolla ju, man kan ju säga att man köper det i present om nån frågar, men du e ändå över åldersgränsen, så lungt! :) saldo o sånt kollar man gratis på deras sida, det funkar överallt mastercard funkar, ett antal miljoner ställen o typ hela nätet, najs att det e helt anonymt. förr kunde man ladda om kortet, men den funktionen togs bort illa kvickt, de tjänar ju inga pengar på det sättet smartskallar! :lol: detta kortet kringgår det där visa o mastercard secure-grejs, den extra säkerhetsspärren som egentligen gäller på nätet nästan överallt, det är bara att shoppa på, trots skyltning med den extra säkerhetsgrejen, den hoppar över av sig själv, känner väl igen att det är spendonkort o inte e kopplat till nån bank, detta tycker jag e bästa sättet att shoppa online, speciellt om man inte litar på sidan helt, ingen som kan sno dina pengar va jag fattat det som, finns ju inget konto ju, har aldrig hört att nån via nätet kan rensa ett presentkort i alla fall, förutom kortnummer krävs ju ccvkod, o finns inget chip att snappa upp info från, känns säkert, störande dock att de snor pengar för alla köp utom de två första, nån avgift på utlandsköp med 2% eller nåt sånt... mycket info nu ju! haha!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 21 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 21 September 2012 spendon går att ladda med 200-1500 kr o e perfekt för sånt här, det e som ett presentkort i betalkortform, det kostar 39 kr, o e gratis bara de två första köpen, sen kostar det 3kr per köp, efter 7 månader tillkommer en avgift på 10 kr, senare blir det 50! och man kan bara ladda en gång, sen måste man köpa nytt... företaget rekkomenderar, dvs det e inte förbjudet att köpa, att man e minst 13, men va faan, omöjligt att kolla ju, man kan ju säga att man köper det i present om nån frågar, men du e ändå över åldersgränsen, så lungt! :) saldo o sånt kollar man gratis på deras sida, det funkar överallt mastercard funkar, ett antal miljoner ställen o typ hela nätet, najs att det e helt anonymt. förr kunde man ladda om kortet, men den funktionen togs bort illa kvickt, de tjänar ju inga pengar på det sättet smartskallar! :lol: detta kortet kringgår det där visa o mastercard secure-grejs, den extra säkerhetsspärren som egentligen gäller på nätet nästan överallt, det är bara att shoppa på, trots skyltning med den extra säkerhetsgrejen, den hoppar över av sig själv, känner väl igen att det är spendonkort o inte e kopplat till nån bank, detta tycker jag e bästa sättet att shoppa online, speciellt om man inte litar på sidan helt, ingen som kan sno dina pengar va jag fattat det som, finns ju inget konto ju, har aldrig hört att nån via nätet kan rensa ett presentkort i alla fall, förutom kortnummer krävs ju ccvkod, o finns inget chip att snappa upp info från, känns säkert, störande dock att de snor pengar för alla köp utom de två första, nån avgift på utlandsköp med 2% eller nåt sånt... mycket info nu ju! haha!!Jag tackar och bockar för svaret! :) Jag tänkte gå ner imorrn till Pressbyrån och fråga om dem har något sånt. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 25 September 2012 Rapport Dela Skrivet 25 September 2012 Fast för paypal behöver man ingen dosa, om jag inte missminner mig.Lite sent men ändå. Jag syftade på hans bank, han måste ha en dosa för att kunna föra över pengar till andra konton. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.