Hoppa till innehåll

Joslol-tråden


Poesi
 Dela

Rekommendera inlägg

Vi kan öppna med den briljanta frågan av vår alldeles säregna och älskade Whore.

 

Det är dags för FUSKA.SE DEATH MATCH ISLAND!

 

Du vaknar plötsligt upp, ensam, av ett högt buller och märker att du inte längre ligger ner i din säng. Utrymmet du befinner dig i är ganska litet och mörkt, och du känner hur hela rummet vibrerar. Plötsligt hör du ur högtalarna uppifrån ena hörnet av utrymmet en röst. Du blir informerad om att du eskorteras just nu till en ö via helikopter, där du och andra medlemmar från fuska.se ska utkämpa en kamp på liv och död. Du blir utrustad med en kniv och mat för två dagar. Annat såsom handeldvapen, gevär, rökgranater och proviant kommer finnas slumpmässigt utspritt på ön, förutsatt att du orkar leta efter dem i den täta djungeln.

 

Scenario 1: Du får veta att det endast är du och en annan som kommer mötas i kampen där endast en överlever. Dock har du fördelen att välja vem du vill strida mot. Vem anser du vara en värdig motståndare?

 

Scenario 2: Här kommer ni att strida i par, och ännu en gång har du turen att påverka vilka övriga som deltar. Vem kommer du välja som partner, och vilka är paret ni möter?

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du skulle välja att programmera i C++ eller JAVA, vad skulle du välja?

Jag vet faktiskt ingenting om sådant, men min uppfattning är att C++ är "bredare" än java, så det får bli mitt svar.

 

Varför heter du Juicelol?

Hette Yoshihi från början (eller ja, yohsihi var det när jag reggade mig), innan jag bytte till det exceptionellt fula namnet Skillcollect, som vann en "namntävling" jag höll. Yoshihi skulle förstås uttalas [joschiiihi], men kort efter att jag bytt till Skillcollect började jag skypa en hel del i Kattgruppen, och fick reda på att de flesta där läst det som [jos-hihi]. "Yos" blev då "jos"/"juice", och "hihi" blev naturligtvis "lol". Sedan dess har jag kallats joslol, och när det blev dags för namnbyte på fuska var det debatt om stavningen, Juice- vs Jos-. Charles övertalade mig att Juice- var bättre eftersom vi var grammatiknazister, och så fick det bli. Nu för tiden föredrar jag dock den andra stavningen.

Om sanningen ska fram så funderar jag över ett namnbyte, Joslol känns så bundet till det förgångna. Förslag, någon? :D

 

Det är dags för FUSKA.SE DEATH MATCH ISLAND!

 

Du vaknar plötsligt upp, ensam, av ett högt buller och märker att du inte längre ligger ner i din säng. Utrymmet du befinner dig i är ganska litet och mörkt, och du känner hur hela rummet vibrerar. Plötsligt hör du ur högtalarna uppifrån ena hörnet av utrymmet en röst. Du blir informerad om att du eskorteras just nu till en ö via helikopter, där du och andra medlemmar från fuska.se ska utkämpa en kamp på liv och död. Du blir utrustad med en kniv och mat för två dagar. Annat såsom handeldvapen, gevär, rökgranater och proviant kommer finnas slumpmässigt utspritt på ön, förutsatt att du orkar leta efter dem i den täta djungeln.

 

Scenario 1: Du får veta att det endast är du och en annan som kommer mötas i kampen där endast en överlever. Dock har du fördelen att välja vem du vill strida mot. Vem anser du vara en värdig motståndare?

 

Scenario 2: Här kommer ni att strida i par, och ännu en gång har du turen att påverka vilka övriga som deltar. Vem kommer du välja som partner, och vilka är paret ni möter?

Scenario 1: Den här var svår. Jag kan tänka mig flera härsom skulle spöa skiten ur mig, och förmodligen finns det en hel del lätta offer också. Men för en jämn match? Hmm... jag får återkomma.

 

Scenario 2: Jag tror nog jag skulle välja Musten som partner. Han har en förmåga att se saker ur udda perspektiv, jag tror att han skulle upptäcka fällor jag själv hade gått rakt in i. Ingen av oss besitter väl någon vidare råstyrka, men jag tror vi skulle väga upp för den bristen genom att aldrig förlora kontrollen psykiskt.

Ett motståndarpar som vore intressant att möta är VildaWille och WASD.

Redigerat av Juicelol
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Käre Juicelol, hur går det med ditt giftemål med Dave37? Är han en bra man?

Vi bor inte tillsammans längre, vi hörs inte av så ofta. :closedeyes:

Men han brukar skicka vykort ibland och säga att han saknar mig. I början var jag förstås deprimerad, men jag börjar vänja mig vid ett liv som singel. Kommer dock aldrig glömma smekmånaden... <3

 

Vilken är din favoritlåt med Blue Öyster Cult?
Astronomy!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...