💬
Logga in
Fuska.se

Svt's Julkalender

20 svar · startad

Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #1

Det är fan hemskt att det inte finns någon tråd om detta än. Vilka här tittar och vad tycker ni? Den ursprungliga "Mysteriet på Greveholm" är ju en av de mest omtyckta julkalendern på många år. Fast jag hörde att årets är ännu populärare med över 2 miljoner tittare. Själv har jag faktiskt följt den från dag ett och måste säga att den är fantastisk. Det roliga är att alla som är födda 85-92 minns första Greveholm och är mer exalterade än någon annan.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Uh, kan man titta på de avsnitt som gått någonstans? Jag kom på att jag skulle tittat på julkalendern typ 7 dagar försent och efter det så pallade jag bara inte. :D

13 Dec 2012
Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #3

De finns på SVT-play. :D

Nivå 2 · Novis

Tycker det faktiskt är roligt att kolla på den, Speciellt då man har sett först greveholm. Man kan aldrig bli för gammal för julkalender!

Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #5

En Metal- och 8-bitars remix av introlåten hade varit superbt, har inte lyckats hitta något än. Musiken är fan grym B)

Nivå 2 · Novis

Hahaha det hade varit ganska skönt!

Vad tycker du om att julkalendern blivit anmäld 15 gånger? Dom påstår ju att svt är "Ondskans hantlangare" osv för att dom körde anden i glaset och för att det är spöken med. Tycker det är rent patetiskt, Småbarn förstår ju inte ens vad dom gjorde, Och sen gjorde dom inte ens det korrekt.

Men är ju alltid nån varje år som anmäler för något så :P

Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #7

Ja det är ju bara patetiskt. Dessa anmälningar kommer ju från pappskallar som faktiskt tror på sån där skit. Det var ju någon som tyckte det var förjävligt med "anden i glaset"-leken och mer eller mindre trodde att det fanns en överväldigande risk för att ett spöke skulle och strypa barnen till döds under inspelningen.

Nivå 2 · Novis

Haha ja det är ju sjukt.

15 Dec 2012
Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #9

Karaktären "Frans" påminner sjukt mycket om Juicelol btw. B) Allt som saknas är en stilig hatt.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jaså? Vilket avsnitt ska jag se för att få bäst bild av denne karaktär?

Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #11

Detta är ett bra avsnitt:

http://www.svtplay.se/video/894132/del-8

Han är visserligen typ halva din ålder men ändå... XD

Nä men... Inte bara utseendemässigt, utan beteendemässigt tycker jag han är rätt lik också. Kanske bara det att han inte pratar skånska...

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag skall genast kolla.

Frans pratade ju helt efterblivet, men jag förstår hur du tänker.

De andras skånska är dock underbar, särskilt Bennys. Jag längtar tills jag ska ned dit igen efter nyår.

23 Dec 2012
Nivå 8 · Veteranfuskare

Bästa julkalendern på mycket länge. Dock så har den spårat ur nu mot slutet, gillade början när

Greven fortfarande var ett skelett

.

Nivå 9 · Veteranfuskare Knark

Jag har bara sett första avsnittet, tröttnade direkt på skånskan och de usla skådisarna

Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #15

Måste säga att barnen är fantastiskt duktiga skådespelare, nog de bästa barnskådespelare jag har sett. De beter sig väldigt naturligt och trovärdigt.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Måste säga att barnen är fantastiskt duktiga skådespelare, nog de bästa barnskådespelare jag har sett. De beter sig väldigt naturligt och trovärdigt.

Jag hoppas verkligen du var ironisk där :rambo: :kung:

Nivå 13 · Mästerfuskare
Trådstartare #17

Nej jag tycker verkligen dem är duktiga.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Sök på Greveholm goes metal på youtube, så himla bra! Haha älskar såna, jag borde fan ta och göra en sån nån gång. Asså som svar på att u ville ha en metalversion, Guggo.

(Jag skriver på mobilen och vet inte hur man skickar länkar.)

24 Dec 2012
Nivå 6 · Fuskare

Kollade 5 min igår, tålde inte dom värdelösa effekterna.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Garm :wub:

Nu vill jag ha en egen Grip!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in