↗ till inläggetOch det är dåligt att man inte blir sårad? Jag förstår inte riktigt vad problemet är...Som sagt- har man svårt att förstå sarkasm är det svårt att ta illa upp.
Dessutom har jag inte nämnt något om ålder.
↗ till inläggetOch det är dåligt att man inte blir sårad? Jag förstår inte riktigt vad problemet är...Som sagt- har man svårt att förstå sarkasm är det svårt att ta illa upp.
Dessutom har jag inte nämnt något om ålder.
↗ till inläggetOm du skulle ha gjort något och ville ha feedback på det- säg att du hade gjort ett litet projekt- ber om feedback på det projektet, folk säger "Gud vilket bra projekt Dave!" men egentligen tycker dom raka motsatsen- du kanske inte fattar direkt att dom är oseriösa och blir glad, men hade du vetat sanningen hade du nog blivit sårad...?Och det är dåligt att man inte blir sårad? Jag förstår inte riktigt vad problemet är...
↗ till inläggetJa men nu gör ju inte personen i fråga det, och det är det som gör den stora skillnaden. Du kritiserar ett stort OM som inte är verkligt och skapar ett problem som bara finns i din alternativa tolkning av verkligheten där en person som inte fattar sarkasm fattar sarkasm. Jag ser verkligen inget problem med att någon som ar gjort något får bättre självförtroende och att uttråkade personer får lite lulz, det är en win-win-situation. Sen att man som passiv åskådare blir lite irriterad är inget som väger upp för de positiva effekterna och roten till ens besvikelse sitter mer hos en själv än i själva händelsen.Om du skulle ha gjort något och ville ha feedback på det- säg att du hade gjort ett litet projekt- ber om feedback på det projektet, folk säger "Gud vilket bra projekt Dave!" men egentligen tycker dom raka motsatsen- du kanske inte fattar direkt att dom är oseriösa och blir glad, men hade du vetat sanningen hade du nog blivit sårad...?
↗ till inläggetBara för det behöver man ju inte hänga på och skriva meningslösa inlägg.Personerna som skriver "ellackt", "jagg" och "dinna" failar ju totalt med att trolla ;:
↗ till inläggetHar gått riktigt frammåt senaste tiden, dock blir det ytterliggare en del omgörningar ser det ut som. Själva PHP-koden behöver piffas upp samt databasen behöver mer omstruktureringar. Såg även att IPB släppte version 3.4.2 för 2 dagar sedan så även det skall kollas in. Hur som helst så börjar den nya designen bli spikad. Den har under dagen gått ut till några speciellt utvalda personer i flera versioner för feedback.Händer väl en hel del, bland annat skall utseendet på sidan piffas upp en del i januari...
Lutar dock åt att jag fördröjer lanseringen för att lansera allt på en gång... Tanken var att få till det nu i januari, men dessvärre har tiden runnit iväg på mycket småsaker såsom serverproblem men även problem med min arbetsdator som åkte in och ut på service under en vecka :/ Så det lutar åt februari... Jobbat 07-15 samt 20-02 idag uteslutande med nya Fuska så det går som sagt framåt. Gäller bara att hitta dedikerad tid vilket inte varit det enklaste på senare dagar.
Hoppas det kommer i Februari då!
Har svårt att se att det inte skulle bli så ;)
↗ till inläggetKanon!Har gått riktigt frammåt senaste tiden, dock blir det ytterliggare en del omgörningar ser det ut som. Själva PHP-koden behöver piffas upp samt databasen behöver mer omstruktureringar. Såg även att IPB släppte version 3.4.2 för 2 dagar sedan så även det skall kollas in. Hur som helst så börjar den nya designen bli spikad. Den har under dagen gått ut till några speciellt utvalda personer i flera versioner för feedback.
Lutar dock åt att jag fördröjer lanseringen för att lansera allt på en gång... Tanken var att få till det nu i januari, men dessvärre har tiden runnit iväg på mycket småsaker såsom serverproblem men även problem med min arbetsdator som åkte in och ut på service under en vecka :/ Så det lutar åt februari... Jobbat 07-15 samt 20-02 idag uteslutande med nya Fuska så det går som sagt framåt. Gäller bara att hitta dedikerad tid vilket inte varit det enklaste på senare dagar.
↗ till inläggetHar svårt att se att det inte skulle bli så ;)
För övrigt så fick jag en varning 2005 när jag svarade på mitt egna inlägg som du gjorde nu.
Arbetet går framåt även om det ligger lite efter. Lutar åt att en lansering kan ske mot slutet av feb fortfarande. Dock kommer vissa saker att komma senare, framförallt ny funktionalitet, dvs saker från "önskelistan" som dokumentet heter.
Jag kan knappt bärga mig.
Spänningen är olidlig. :D :D :D
IPB 3.4.3 släpptes i dagarna, detta bör förhoppningsvis ej fördröja en lansering dock! Har stött på lite problem, dock känns en lansering fortfarande relativt nära.
Risken är dock hög att Frågesporter/Grupper/Fuskamynt kommer att saknas vid lansering då dessa saker ej är tillräckligt klara/testade. Gällande grupper så innebär det att allt kommer vara borta FÖRUTOM själva forumet med alla inlägg och medlemmar, så vill ni lägga till/ta bort medlemmar så gör det omgående. Det är dock som sagt ej klart huruvida Frågesporter/Grupper/Fuskamynt kommer att saknas eller inte vid lansering, dock kommer de ej att lanseras i första omgången om de inte är helt kompletta.
Anledningen tilll att dessa prioriteras sist är de har minst aktivitet och bedöms som mindre viktiga i skrivande stund. Tanken är dock att Fuska kommer att utvecklas betydligt snabbare då sidan blir mer flexibel att programmera då koden skrivits om från början, likaså har databasen till stort byggts om från början. Nu kör vi objektorienterat istället för gamla "procedur"-stilen, dvs php 3/4-stil.
Det är ju knappast sant att grupper är del av de saker med lägst aktivitet, endast IMBA tillför mer än tre gånger så många posts dagligen som de forum som ej är del av grupper.
Frågesporterna är visserligen en väldigt inaktiv funktion men jag tycker ändå det är en rolig tanke, hade gärna sätt att de fick lite större plats på sidan för jag tror det är väldigt få som ens känner till dem. Jag tycker samtidigt det är konstigt att du registrerar låg aktivitet i grupperna, då jag tror att i princip 90% av de som fortfarande är aktiva kan hålla med mig om att grupperna är den huvudsakliga anledningen till att de är kvar på fuska.
↗ till inläggetFör att förtydliga så gäller de alltså fliken Grupper i menyn och inte forumen i sig. Grupper samt Övrigt har minst besökare av samtliga flikar och därmed prioriteras de ner. Både grupper och Övrigt har besökts av 0,06 % besökare senaste månaden och hamnar rejält i botten mot de andra flikarna. Dock handlar det egentligen bara om att just Frågesporter/Grupper samt FuskaMynt-avdelningarna skjuts upp ev, de kommer att komma tillbaka längre fram. Troligen i nästa uppdatering som lär ske mot slutet av Mars.Det är ju knappast sant att grupper är del av de saker med lägst aktivitet, endast IMBA tillför mer än tre gånger så många posts dagligen som de forum som ej är del av grupper.
↗ till inläggetTjohoo!
Ser fram emot det Admin :D
Jag kan knappt bärga mig.