💬
Logga in
Fuska.se

Feedback-Tråden

578 svar · startad · 🔒 låst

Azaaxin
↗ till inlägget

Dåligt med feedback så det tolkar jag som att ni inte bryr er om "nyheterna" på första sidan allt för mycket. Och det är ju bra det med tanke på att de är påväg bort.

Senaste uppdateringen är att projektet med Fuska har förstorats upp mycket och det kommer att bli en större omkodning av grunden. Det i sig innebär att sidan som det ser ut nu är klar först mot slutet av oktober. Och med lite tur så får även forumet i samma veva en uppdatering till version 4 som närmar sig allt närmare vad jag hört från IPB (som är utvecklare av forumet).

Vad menas med en "uppdatering" ?

Bossen Admin
Trådstartare #522

Ny kod, nya upplägg och delvis ny design. Lite av en ny sida nästan http://f.cwcdn.eu/forum//public/style_emoticons/default/xD.gif

Edit: Preview av IPB 4.0 finns på http://zend.ipsdevserver.com/ips4/

Senast ändrad:

29 Aug 2014
Azaaxin

Blir mobilversonen så knas också... ofc

Blir kanske ok i jämfört med nu ♥♡

Senast ändrad:

3 Sep 2014
Bossen Admin
Trådstartare #524

Eftersom nyheterna har avvecklats mer eller mindre sedan augusti så har första sidan fått en uppdatering där de helt enkelt har ersatts med de populäraste spelet. Eftersom uppdateringen dröjer så kändes det vettigt att det blev ändrat redan nu på den gamla versionen.

Dave37 gillar det här
11 Sep 2014
Moderator

Något jag har tänkt på en hel del så är alla dessa ämnesforum som finns på sidan överflödiga.

Tycker att man kan korta ner det rejält på den fronten.

Dator:

-Hårdvara

-Mjukvara

-Övrigt

Spel:

-FPS

-MMO

-MOBA

-RACING

-Övrigt

Slå samman alla olika konsollforum till ett och samma.

Fuskamynt & Fuska.se i samma. 

Allmänt & Humor till ett gemensamt.

Grafik & programmering till mjukvara? Eller smällt samman med Musik, film, tv & media.

Skola & utbildning och vänner, relationer osv, i samma. 

ArcticEmpire gillar det här
14 Sep 2014
Bossen Admin
Trådstartare #526

Japp, tanken är att strukturera om det. Att göra det efter genre låter rätt vettigt även det, får se om jag kan ta tag i det under nästa vecka.

Dave37 och Raptomex gillar det här
18 Sep 2014
Bossen Admin
Trådstartare #527

Ett jätteproblem med att ändra om är vad man ska göra med alla trådar som finns i de nuvarande forumen. Kanske skulle man gömma undan de i under övriga konsoler eller liknande? Och därefter starta helt nya tomma forum för olika genre?

Dave37 gillar det här

Skulle man kunna tänka sig att man har ett forum som helt enkelt heter Arkiv och säga att här ligger alla spelforumstrådar från innan omändringen? Ser ingen mening med att 'gömma' dem, det är inget material vi skäms över?

21 Sep 2014
Bossen Admin
Trådstartare #529

Ja alltså tänkte att man lägger allt under en underkategori, så det syns om man klickar på den först. Lite som övriga konsoler fungerar nu.

En annan fråga, vad känner ni kring FuskaMynt? Skall de finnas kvar eller ska de försvinna? De tillför ju något mer unikt men samtidigt kanske det är lite barnsligt och onödigt? Vore skoj med lite åsikter om de. Just nu är planen dock att de skall finnas kvar.

Dave37 och WASD gillar det här
↗ till inlägget

Ja alltså tänkte att man lägger allt under en underkategori, så det syns om man klickar på den först. Lite som övriga konsoler fungerar nu.

En annan fråga, vad känner ni kring FuskaMynt? Skall de finnas kvar eller ska de försvinna? De tillför ju något mer unikt men samtidigt kanske det är lite barnsligt och onödigt? Vore skoj med lite åsikter om de. Just nu är planen dock att de skall finnas kvar.

Ha kvar dom, men mer föremål i affären isåfall.

Just nu känns det bara värt att skaffa "Varningskort" men man köper det inte, för det är inte så många som har behov av det då få personer skriver, och dom som skriver och klantar sig blir väl bara bannade, som sänker aktiviteten ännu mer.

22 Sep 2014
↗ till inlägget

Beror helt på vilken åldersgrupp du tänker att du fokuserar på. Om den är typ 10-15 som den har varit innan så visst, annars är det väl ganska onödigt.

Jag gillar FuskaMynt.

Dave37 och Draghguggwhor gillar det här
25 Sep 2014

Jag skulle gärna tillägga att du bör ge folk en chans att använda upp sina FM innan du tar bort dem, om du gör det. Jag har över 10K och trots att jag bedömer risken att få fler varningar eller eller bli avstängd som tämligen liten (och ganska oviktigt dessutom) så hade jag gärna spenderat dem på ett varningskort av principskäl.

Bossen Admin
Trådstartare #534

Finns inga direkta planer på att ta bort de just nu då det ändå finns ett intresse för dem. Men skulle intresset för de dala så får man ju omvärdera det hela.

Dave37 gillar det här
8 Oct 2014
Bossen Admin
Trådstartare #535

Märkte visst att skicka in nya spel-funktionen inte har fungerat så bra... Men nu är den iaf fixad :)

9 Oct 2014
Bossen Admin
Trådstartare #536

Tyckte sidan var lite seg. Så har sedan igår morse jobbat med att fixa till det. Nu känner jag mig klar, någon som märker någon skillnad?

Annars tänkte jag återgå till att fortsätta på den nya versionen.

Dave37 gillar det här
Azaaxin

Inte märkt ett dugg.

Bossen Admin
Trådstartare #538

Kanske inte så lätt att märka, men snitttiderna för att ladda forumet har sänkts med 0,1s-0,2s ungefär. På huvudsidan så har vissa sidor sänks med hela 0,8s i laddningstid.

Hur upplever du och andra sidan generellt när det gäller snabbhet?

WASD gillar det här
10 Oct 2014
Bossen Admin
Trådstartare #539

Hmm inga som orkar svara på frågan? Hur som helst så har jag gjort några små optimeringar ytterligare http://www.fuska.se/forum//public/style_emoticons/default/guitar.gif

Jag hade faktiskt inte märkt att sidan hade blivit långsamare.
Men det är alltid kul att du håller sidan i trim :D

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.