Hoppa till innehåll

Kan Inte Joina Min Egna Server! Hjälp!


Rekommendera inlägg

Hjälp! Jag kan inte joina min egen server! Allt började då jag laddade om min Minecraft min brorsa hade samma användare som jag då och vi har bara en dator...  :wacko:  Och då har han så klart laddat ner en massa skit i Minecraft som ligger huller om buller i hela .Minecraft mappen! Jag orkade inte ta bort det för hand så jag raderade allt och laddade ner det igen, men det var då allt började betee sig konstigt. Minecraft var förstås 3 gånger snabbare men det hade dock problem att ladda upp single player världar. Jag raderade ALLA mods och då fungerade single player världarna gallant! Jag spelade 2-3 veckor på min Zelda Ocarina of time map och spelade så mycket jag behövde för att få den färdig. Jag var ca 50 % färdig och jag ville så klart ladda över den till min bukkit server för att kunna t.ex. använda essentials eller worldguard så att jag kunde skydda vissa ställen mot TNT, använda wireless redstone etc...

Jag hade inte spelat på min server sedan innan jag laddat ner Minecraft igen, så jag hade ju ingen aning om att servern inte funkade (suck...)  <_<  Jag raderade all data i server "Världen" och kopierade över datan från min Zelda värld! Jag gick in på "Play Online" och såg att min server var igånng! (YAY! ^_^ ) Men då jag skulle gå in så startade den inte... Istället fick jag meddelandet "Took to long"! Jag rage`ade lite först, men då jag lungat ned mig försökte jag ta itu med problemet. Jag kollade min Hamachi, (jag har inte portforwarding pga min värdelösa router och min oförmåga att förstå mig på dem... :wacko:) Jag har ingen aning vad problemet är. En till ledtråd till er är att det står: "[mitt player name] lost connection [25.34.523.124: [olika nummer varje gång]! Dom 5 nummerna i slutet på min IP ändras hela tiden FAST än det hela tiden ska stå "25565" i slutet, pga att 25565 är övergångs nummeret för Minecraft! Jag har ingen aning och jag hoppas att med dessa ledtrådar så kanske ni kan hjälpa mig! //En okunnig routare som spelar Minecraft    


Ps/ Här nere har ni en liten film som ni kan pausa! Det är min server då den är igång, Ni ser även att jag connect`at och joinat flera gånger! Då ser ni även att min IP ändrats! :o

Capture_20130303_1.wmv

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hjälp! Jag kan inte joina min egen server!

Allt började då jag laddade om min Minecraft min brorsa hade samma användare som jag då och vi har bara en dator...

 

Och då har han så klart laddat ner en massa skit i Minecraft som ligger huller om buller i hela Minecraft mappen!

Jag orkade inte ta bort det för hand så jag raderade allt och laddade ner det igen, men det var då allt började betee sig konstigt.

 

Minecraft var förstås 3 gånger snabbare men det hade dock problem att ladda upp singleplayer världar. Jag raderade ALLA mods och då fungerade single player världarna gallant! Jag spelade 2-3 veckor på min Zelda Ocarina of time map och spelade så mycket jag behövde för att få den färdig. Jag var ca 50 % färdig och jag ville så klart ladda över den till min bukkit server för att kunna t.ex. använda essentials eller worldguard så att jag kunde skydda vissa ställen mot TNT, använda wireless redstone etc...

 

Jag hade inte spelat på min server sedan innan jag laddat ner Minecraft igen, så jag hade ju ingen aning om att servern inte funkade (suck...)    Jag raderade all data i server "Världen" och kopierade över datan från min Zelda värld! Jag gick in på "Play Online" och såg att min server var igånng! (YAY!  ) Men då jag skulle gå in så startade den inte... Istället fick jag meddelandet "Took to long"! Jag rage`ade lite först, men då jag lungat ned mig försökte jag ta itu med problemet. Jag kollade min Hamachi, (jag har inte portforwarding pga min värdelösa router och min oförmåga att förstå mig på dem... )

 

Jag har ingen aning vad problemet är. En till ledtråd till er är att det står: "[mitt player name] lost connection [25.34.523.124: [olika nummer varje gång]! Dom 5 nummerna i slutet på min IP ändras hela tiden FAST än det hela tiden ska stå "25565" i slutet, pga att 25565 är övergångs nummeret för Minecraft! Jag har ingen aning och jag hoppas att med dessa ledtrådar så kanske ni kan hjälpa mig! //En okunnig routare som spelar Minecraft    


Ps/ Här nere har ni en liten film som ni kan pausa! Det är min server då den är igång, Ni ser även att jag connect`at och joinat flera gånger! Då ser ni även att min IP ändrats! 

 

 

Fixade din text så man kan läsa den.

Men först så använd inte Hamachi för det är skit. Googla dig fram lite för hur man portforwardar just din router och prova det istället. Sen så är det inte konstigt att din port ändras hela tiden, det ska den göra. Och vad använder du när du loggar in på din server? T.ex. "localhost:25565" eller?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Försök gå in på servren på samma dator som du hostar den,då connecta med LOCALHOST

 

kommer du in funkar server.

 

Sedan testa med en annan dator på samma nätverk funkar det?

 

sist testa om du kan joina servern på annat internet. funkar det?

 

--

funkar inte sista saken så är det pga att du inte har portforward på din router, utan det så funkar det inte.

 

återkom med svar !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

False eller true?

Det är sant ! 0 skall du skriva för att köra minecraft online crakced !

 

(Vet inte vart jag fick False, True ifrån, men tror att det kommer från 1 = True  0 = false :S )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är sant ! 0 skall du skriva för att köra minecraft online crakced !

 

(Vet inte vart jag fick False, True ifrån, men tror att det kommer från 1 = True 0 = false :S )

Beror på vilket server program.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...