Hoppa till innehåll

Fuska Feedback-Grupp


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

För några år sedan så hade vi utvecklingsgruppen här på Fuska.se. Nu är det dags för en nytt sådant forum och jag undrar helt enkelt vilka som är intresserade av att ingå i en sådan grupp.

 

Gruppens syfte:

* Föra fram ideer kring Fuska.se

* Diskutera ideer kring Fuska.se

* Ev. bli testkanin på vissa funktioner innan de släpps öppet

 

Så vem får vara med i gruppen?

 

Jag tänker mig uppemot 5 personer som är tämligen aktiva på Fuska och gärna som har viss erfarenheter av antingen design, hemsidor eller programmering. Detta är dock inget krav.

 

Hur kommer man med i gruppen?

 

Skriv i tråden att du är intresserad, motivera varför du skall vara med i gruppen? Berätta om erfarenheter du har som kan vara av nytta i gruppen. Hur kan du bidra till att göra Fuska.se ännu bättre?

 

 

Jag kommer att välja ut några personer i mitten av juni och starta upp gruppen då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle värkligen vela vara med. Men innefattar det att man ska vara med och koda ? Har dock kunskap över css och HTML men php är jag ny med. Har dock fixat det på min egen sida och har kontroll över det.

 

Jag vill vara till nytta och vara test kanin. :)

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det är inte tanken. Men finns ett intresse för det så kanske det går att få ihop något. Tanken är att man skall lite kunskaper för att kunna avgöra vad som är vettigt, hur det kan göras och nyttan med det i förhållande mot arbetsinsats och liknande frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Nej, det är inte tanken. Men finns ett intresse för det så kanske det går att få ihop något. Tanken är att man skall lite kunskaper för att kunna avgöra vad som är vettigt, hur det kan göras och nyttan med det i förhållande mot arbetsinsats och liknande frågor.

Förstår vad du är ute efter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ärligt talat, sluta upp med sådana här Bildenbergfasoner admin, låt alla vara upp to date med vad som händer, din från forumet feedback blir mycket mer övergripande och bättre om alla kan tycka till. 5 elitiska personer kan inte representera resten av forumet. "closed beta" passar mycket sämre än "open beta" för den här typen av produkt som fuska är. Hade du varit med och utvecklat ett stort och mycket påkostat datorspel hade jag rekommenderat closed eller limtied beta, men för något så relativt simpelt som ett forum är open beta det absolut bäst. Om du behöver enstaka folk som testar funktioner så välj bara ut dem, du behöver inte ha dem i någon privilegierad sluten grupp. Dessutom vill du antagligen testa nya funktioner för olika typer av medlemmar och vill vara flexibel och inte "låst" till de fem utvalda du har lovat privilegier.

 

Jag vet att du antagligen inte kommer ändra dig nu när du har postat det och allt, men det är en riktigt dålig idè. Det funkade inte förut, så varför skulle det funka nu?

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner mig träffad på varenda beskrivning du ger admin. Du har nog koll på mina erfarenheter så jag känner att jag inte behöver skriva något CV för det här. Jag är alltså intresserad av att gå med i testgruppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dave37:

Givetvis är feedback välkommet i feedback-tråden, den lär leva kvar precis som nu också. Dock är vissa saker bättre att ta i en mindre grupp där dessutom vissa kunskaper finns. Dels kanske i hur man driver ett forum, dels kanske hur man kan strukturera upp något som kan kodas, dels för att kunna bedöma nyttan av en ide.

 

Att ha en öppen diskussion fungerar, men det blir inte lika effektivt i alla frågor och kan även göra att saker fördröjs. Tanken är dock att "djupare" saker tas i gruppen. När det kommer till BETA så handlar det om att se till att saker fungerar på ett enkelt och smidigt sätt innan man lanserar det till den stora massan. Kanske saknas en knapp, kanske går något till fel sida etc. Att sitta och koda om saker när folk har börjat använda de är ofta inte speciellt smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är intresserad :)

 

Är aktiv på forumet och vill gärna vara med och "utveckla" sidan ännu mera!

Några speciella efarenheter har jag inte.. Det enda är att jag är inne på forumet på olika enheter, Iphone och dator.

 

xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag intresseanmäler mig väl då. Jag är relativt aktiv på forumet, har lång erfarenhet av både det ena och det andra, jag har varit här ett tag som du vet. Jag har lång erfarenhet från Kattgruppen av att kommunicera med medlemmar och medla och se till att alla har det trevligt. Jag har inga direkta kunskaper inom design eller programmering, däremot inom struktur och administration har jag mycket goda kunskaper. Jag vet hur man får mer av det goda och mindre av det onda så att säga.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tvivlar på om en "feedback-grupp" är det rätta. Att ha en liten grupp som testar nya funktioner som ligger i "beta" kan jag absolut förstå fördelen med men när det kommer till idéer samt feedback på funktioner i idéstadiet samt redan existerande funktioner så skulle åtminstone jag tro att det vore bättre om alla skulle få kunna säga sitt.

 

Det vore skillnad om fuska.se skulle haft 100 000 aktiva medlemmar, då skulle det möjligtvis inte vara lika lätt att låta alla säga sitt. Men nu när fuska bara består av ett fåtal aktiva medlemmar så tror jag det är extra viktigt att få just alla dessa medlemmar nöjda och ett sätt är väl att låta alla få säga sina åsikter om hur de skulle vilja ha forumet? Istället för att låta bara fem medlemmar få bestämma det mesta.

 

En annan sak; En till nackdel med en feedback-grupp är insider-saker (hittar inte det svenska ordet), något jag tycker man ser på många "utdöende" forum är att insiderskämten och liknande insider-saker som bara gamla medlemmar förstår tar över forumet. Något som gör att det blir svårare för nya medlemmar att komma in. Alltså om det finns en feedback-grupp för endast några medlemmar veta det nya och vad som diskuteras, medan andra gamla medlemmar och nya inte har någon aning om vad som händer.

 

Det jag försöker säga är att en feedback-grupp skapar bara mer insider-saker istället för att skapa något som alla kan följa och förstå, som det borde vara. Speciellt på ett forum som är så litet.

Redigerat av 4FJSKFJSKGJES
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tvivlar på om en "feedback-grupp" är det rätta. Att ha en liten grupp som testar nya funktioner som ligger i "beta" kan jag absolut förstå fördelen med men när det kommer till idéer samt feedback på funktioner i idéstadiet samt redan existerande funktioner så skulle åtminstone jag tro att det vore bättre om alla skulle få kunna säga sitt.

 

Det vore skillnad om fuska.se skulle haft 100 000 aktiva medlemmar, då skulle det möjligtvis inte vara lika lätt att låta alla säga sitt. Men nu när fuska bara består av ett fåtal aktiva medlemmar så tror jag det är extra viktigt att få just alla dessa medlemmar nöjda och ett sätt är väl att låta alla få säga sina åsikter om hur de skulle vilja ha forumet? Istället för att låta bara fem medlemmar få bestämma det mesta.

 

En annan sak; En till nackdel med en feedback-grupp är insider-saker (hittar inte det svenska ordet), något jag tycker man ser på många "utdöende" forum är att insiderskämten och liknande insider-saker som bara gamla medlemmar förstår tar över forumet. Något som gör att det blir svårare för nya medlemmar att komma in. Alltså om det finns en feedback-grupp för endast några medlemmar veta det nya och vad som diskuteras, medan andra gamla medlemmar och nya inte har någon aning om vad som händer.

 

Det jag försöker säga är att en feedback-grupp skapar bara mer insider-saker istället för att skapa något som alla kan följa och förstå, som det borde vara. Speciellt på ett forum som är så litet.

Jo man märker att de flesta nya medlemmar kommer och går. Det är rätt synd.

Och utan V0LFI snubben skulle nog jag med vara på gränsen att lägga fuska på listan jag aldrig går in på.

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...