Ghostbuster9 Skrivet 18 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2013 Japp, vi har försökt igen och har faktiskt äntligen kommit på ett hyfsat namn så ni får gärna lyssna på vår nya cover på låten Nothingtown som är skriven av The Offspring. The Offspring är en aningen bättre inspiration en Simple Plan, gammalt punk band. Nästa blir en Bad Religion, Hazen Street eller Fall Out Boy låt! https://soundcloud.com/ludvig-g-r/white-heat-nothingtown Enjoy! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 18 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2013 (redigerat) Tycker fortfarande kugghjulen borde smörjas. Basisten och gitarristen måste vara mer säkra på vad de gör. Men det låter som vilket nyböjarband som helst. Låter som ni behöver en till gitarrist som kompar istället för att basen täcker det. Redigerat 18 Juni 2013 av Epixa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ghostbuster9 Skrivet 18 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2013 Tycker fortfarande kugghjulen borde smörjas. Basisten och gitarristen måste vara mer säkra på vad de gör. Men det låter som vilket nyböjarband som helst. Låter som ni behöver en till gitarrist som kompar istället för att basen täcker det.Jag är faktiskt gitarristen. Jo, ska absolut tänka på det. Solot blev väldigt dåligt efter många försök ändå. Vi kör med två gitarrer ibland, men nu ska de kompa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 18 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2013 Jag är faktiskt gitarristen. Jo, ska absolut tänka på det. Solot blev väldigt dåligt efter många försök ändå. Vi kör med två gitarrer ibland, men nu ska de kompa!Ja det lät lite konstigt i solot eller vad det var. Lät som du plinga lite på den närmaste strängen. ( Nu har jag inte hört låten ni gör cover på men ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gudas Skrivet 18 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2013 (redigerat) Jag tycker ärligt att det lät bra. Det lät mycket mer punkigt än orginalet! Redigerat 17 April 2014 av Gudas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 18 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2013 Ja det låter som originallåten. The Offspring – Nothingtown - Explicit Album Version Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ghostbuster9 Skrivet 19 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2013 Jag tycker ärligt att det lät bra. Jag gillar "skränig" musik, lyssnar mycket på 70-80-tals punk.Man tackar otroligt! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FreakyStyley Skrivet 19 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2013 Tycker det lät som att mycket spelades i otakt, ostämt och själva ljudet lätt ganska kasst på både gitarren och basen. Tänk mindre på att spela in och bara spela, strunta i vad andra tycker. Det kommer låta bättre desto mer ni spelar och utifrån egna erfarenheter utvecklas man väldigt mycket individuellt när man spelar i band. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 20 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2013 (redigerat) Jag spelade nyss igenom denna för första gången på gitarr. Sigur Ros – Sigur 3 (Untitled) Ghostbuster9 ni borde testa någon metallica låt. Typ en av de lättare "nothing else matters" eller liknande. Redigerat 20 Juni 2013 av Epixa Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BURK Skrivet 28 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2013 Kanske lite mer distortion på gitarren? Trummorna var även lite "klena" jämfört med orginalet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.