Hoppa till innehåll

Mitt Bands Andra Låt!


Rekommendera inlägg

Japp, vi har försökt igen och har faktiskt äntligen kommit på ett hyfsat namn så ni får gärna lyssna på vår nya cover på låten Nothingtown som är skriven av The Offspring. The Offspring är en aningen bättre inspiration en Simple Plan, gammalt punk band. Nästa blir en Bad Religion, Hazen Street eller Fall Out Boy låt!

 

https://soundcloud.com/ludvig-g-r/white-heat-nothingtown

 

Enjoy!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker fortfarande kugghjulen borde smörjas. Basisten och gitarristen måste vara mer säkra på vad de gör.

 

Men det låter som vilket nyböjarband som helst. 

 

Låter som ni behöver en till gitarrist som kompar istället för att basen täcker det.

Redigerat av Epixa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker fortfarande kugghjulen borde smörjas. Basisten och gitarristen måste vara mer säkra på vad de gör.

 

Men det låter som vilket nyböjarband som helst. 

 

Låter som ni behöver en till gitarrist som kompar istället för att basen täcker det.

Jag är faktiskt gitarristen. Jo, ska absolut tänka på det. Solot blev väldigt dåligt efter många försök ändå. Vi kör med två gitarrer ibland, men nu ska de kompa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är faktiskt gitarristen. Jo, ska absolut tänka på det. Solot blev väldigt dåligt efter många försök ändå. Vi kör med två gitarrer ibland, men nu ska de kompa!

Ja det lät lite konstigt i solot eller vad det var. Lät som du plinga lite på den närmaste strängen. ( Nu har jag inte hört låten ni gör cover på men )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det lät som att mycket spelades i otakt, ostämt och själva ljudet lätt ganska kasst på både gitarren och basen. Tänk mindre på att spela in och bara spela, strunta i vad andra tycker. Det kommer låta bättre desto mer ni spelar och utifrån egna erfarenheter utvecklas man väldigt mycket individuellt när man spelar i band.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...