Hoppa till innehåll

Minecraft Laggar!


Rhino
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjääna!

Nu är de så att jag får max 30fps i Minecraft. Men när jag kollar på YouTube och kollar videos på Minecraft med mina specs på så flyter det på väldigt smort på deras, men inte min. Varför är det så?

 

Mina specs är. (Det är en bärbar dator.)

 

Intel Core i5-3210m 2.5GHz

 

NVIDIA GeForce GT630M (1GB Dedicated VRAM)

 

6 GB DDR3 RAM.

 

Alltså, mitt laggar. Men när jag kollar på Youtube etc när andra spelar med samma Spec's som jag har laggar det inte för dom!

Redigerat av Rhino
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

när jag kollar på YouTube och kollar videos på Minecraft med mina specs på så flyter det på väldigt smort på deras, men inte min. Varför är det så?

 

 

Vad menar du ? :) Att du kollar på ett youtube klipp som inte laggar??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Vad menar du ? Att du kollar på ett youtube klipp som inte laggar??

Menade att jag sökte upp på YouTube på mina specifikationer som jag har i datorn och såg videos som folk gjort, med samma specs som ja har, fast deras inte laggar alls

 

Såhär, sökte på samma med graffekortet

post-77727-0-84901800-1372455409_thumb.png

Redigerat av Rhino
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testa att trycka alt+ctrl+delete när minecraft är igång, sen går du till processer högerklickar på javaw (tror den heter så) och sen prioriterar du den till hög. Hoppas detta funkar

Testade, vart någon FPS skillnad men fortfarande inte lika hög som grabbarna på videosarna 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Testat att stänga ner andra program som körs i bakgrunden? till exempel steam, skype o spotify? 

Yes! Gav inte heller några stora förändringar. Klarar liksom LoL med 60fps konstant, skumt som fan. Och det är ju rätt stor grafikskillnad på de spelen. Inte för att LoL har speciellt bra grafik heller men ni förstår. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Testa ladda ner OptiFine, har gjort så jag kan spela på min klena laptop utan större problem.

Det ger dig mer grafikalternativ, så man kan ställa in lägre än det lägsta i vanilla, och såklart även bättre än vanilla.

Ska testa det, återkommen med resultat  Blev inte heller någon större skillnad. Får nog helt enkelt ge upp Minecraft på bärbara och köra mer på Stationära. 

Redigerat av Rhino
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska testa det, återkommen med resultat  Blev inte heller någon större skillnad. Får nog helt enkelt ge upp Minecraft på bärbara och köra mer på Stationära. 

 

Det borde bli ordentlig skillnad om du ställer in allt på lägsta!

 

Du kan ju börja med att stänga av bakrunds program, tex skype tar mycket av din dator!

Börja med att uppdatera JAVA till den senaste uppdateringen osv

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...