Hoppa till innehåll

Presterar Inte Lika Bra Som Jag Tänkte.


Encoder
 Dela

Rekommendera inlägg

Har precis inhandlat ett nytt GTX 770 OC 4GB och håller på att kolla hur datorn nu presterar i olika spel till exempel LoL och Arma 3. Men hans dator med GTX 570 och i5 2500k presterar bättre.

 

Min dator; AMD 1100T 3,3Ghz

GTX 770 OC 4GB

Sabertooth 990Fx

16GB DDR3 1600mhz

 

 

 

Vad finns det att uppgradera så jag får lite bättre fps? Har ca 30fps i Arma 3 medans han har 38 på Ultra High.

 

Ska jag överklocka CPU:n eller ska jag bara inhandla nytt istället?

 

Tack i förhand, 

Encoder

Redigerat av Encoder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Skaffa en nyare skärm som inte lockar på 30FPS.

 

Min skärm är relativt ny, har 60hz så då borde den ju inte locka på 30FPS, Eller har jag fel i detta fall?

Börja med att installera senaste drivrutiner till grafikkortet!

Har gjort det!

Redigerat av Encoder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kolla om ni har samma inställingar på spelen ?

 

För att kommer du inte upp i FPS tror jag det är grafikkortet som strular. Kolla andra spel?

 

Men jag kan komma här med lite tips om hur du enkelt gör din dator snabbare:

 

Klicka på bilderna för att få dem större.

 

skriv "msconfig" i sök ruta, klicka sedan enter:

 

Sedan letar du dig till "Autostart":

 

I denna ruta kan du avmarkera program som ligger i bakrunden när du har igång din dator. Tex: Spotify, Google Update ligger som standard auto start.

(( Tänk på att inte ta bort viktiga program, som du ser har jag lämnat de program jag behöver!)))

 

Redigerat av V0LFI
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

kolla om ni har samma inställingar på spelen ?

 

För att kommer du inte upp i FPS tror jag det är grafikkortet som strular. Kolla andra spel?

 

Men jag kan komma här med lite tips om hur du enkelt gör din dator snabbare:

 

Klicka på bilderna för att få dem större.

 

skriv "msconfig" i sök ruta, klicka sedan enter:

 

Sedan letar du dig till "Autostart":

 

I denna ruta kan du avmarkera program som ligger i bakrunden när du har igång din dator. Tex: Spotify, Google Update ligger som standard auto start.

(( Tänk på att inte ta bort viktiga program, som du ser har jag lämnat de program jag behöver!)))

 

Båda körde spelet på Very High, och han fick ju 38 fps medans jag fick 28-30 fps... vilket jag tycker är ganska konstigt eftersom mitt grafikkort är ju mycket nyare än hans. 

 

 

Ska prova detta, Tack!

Redigerat av Encoder
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Båda körde spelet på Very High, och han fick ju 38 fps medans jag fick 28-30 fps... vilket jag tycker är ganska konstigt eftersom mitt grafikkort är ju mycket nyare än hans. 

 

 

Ska prova detta, Tack!

 

 

Kollade du vad du hade igång i bakrunden på datorn? Kanske du hade webbläsare,skype,spotify,Raidcall (teamspeak) osv

Här kommer ett till tips om vad som kan vara felet:

 

1. Öppna kontrollpanelen, klicka dig vidare in på "System och Säkerhet"!

 

 

2. Klicka vidare till "Enegialternativ":

 

3. Till sist ändra till "hög prestanda"!

 

 

 

Detta borde hjälpa dig lite mer!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade igång spotify, displayfusion, avg internet och pando media booster, och de tog jag bort.

 

Har just nu bockat i NVIDIA programvaran, driver till min mus samt headset.

 

Hade balanserat på prestanda, så ändrade till hög prestanda nu. Ska kolla hur min FPS är nu i Arma 3


Hade 29-32 FPS nu i Arma 3, med 30% cpu användning samt 22% användning av minnet. Ska kolla vad GPU ligger på för temp när jag spelar också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade igång spotify, displayfusion, avg internet och pando media booster, och de tog jag bort.

 

Har just nu bockat i NVIDIA programvaran, driver till min mus samt headset.

 

Hade balanserat på prestanda, så ändrade till hög prestanda nu. Ska kolla hur min FPS är nu i Arma 3

Hade 29-32 FPS nu i Arma 3, med 30% cpu användning samt 22% användning av minnet. Ska kolla vad GPU ligger på för temp när jag spelar också.

 

 

Om detta inte ökar din FPS något så vet jag inte vad som är felet. Antingen kan det vara ditt grafikkort om inte din FPS går upp

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om detta inte ökar din FPS något så vet jag inte vad som är felet. Antingen kan det vara ditt grafikkort om inte din FPS går upp

Hade ca 42-44 grader på grafikkortet, men jag tror att det är något fel på produkten eftersom andra med GTX 770 maxar Arma 3 med 60fps.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jLqavJxgVaQ

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade ca 42-44 grader på grafikkortet, men jag tror att det är något fel på produkten eftersom andra med GTX 770 maxar Arma 3 med 60fps.

 

http://www.youtube.com/watch?v=jLqavJxgVaQ

 

Jag har aldrig spelat Arma 3.

Men du har ett mycket bättre grafikkort, så du borde lägga högre där!

 

så förmodligen är det något fel på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig spelat Arma 3.

Men du har ett mycket bättre grafikkort, så du borde lägga högre där!

 

så förmodligen är det något fel på det.

Ska skriva ett inlägg på sweclockers om jag får något annat svar där, annars så lämnar jag in datorn till veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...