Nixous Skrivet 24 December 2013 Rapport Dela Skrivet 24 December 2013 (redigerat) ᅚᅚ Redigerat 12 Juli 2015 av Nixous Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Horizon Skrivet 24 December 2013 Rapport Dela Skrivet 24 December 2013 Varför inte bara spela Skyrim, Gmod eller Minecraft då? Finns väl inga spel speciellt gjorda för 12 åringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 24 December 2013 Rapport Dela Skrivet 24 December 2013 Varför inte bara spela Skyrim, Gmod eller Minecraft då? Finns väl inga spel speciellt gjorda för 12 åringar.Håller med.De flesta spel klarar 12-åringar av att spela, det är bara PEGI som sätter högre rekommendationer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nixous Skrivet 24 December 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 24 December 2013 (redigerat) ᅚᅚ Redigerat 12 Juli 2015 av Nixous Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Horizon Skrivet 24 December 2013 Rapport Dela Skrivet 24 December 2013 Jag menar åldersrekommendationen 12. Får tyvärr inte spela skyrim och jag tycker att det är löjligt. Jag håller också med, men det gör inte mina föräldrar.Men spela inte Skyrim då. Vad får du spela? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 25 December 2013 Rapport Dela Skrivet 25 December 2013 MinecraftAnnars kan du kolla igenom den här listan:http://www.pegi.info/sv/index/global_id/505/?searchString=&agecategories=12&genre=&organisations=&platforms=&countries=&submit=P%C3%A5b%C3%B6rja+s%C3%B6kning#searchresults Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 25 December 2013 Rapport Dela Skrivet 25 December 2013 Jag håller också med, men det gör inte mina föräldrar.De flesta föräldrar vet nog inte vad dom snackar om när det kommer till spel.PEGI:s rekommendationer är inte "Vi anser att man måste vara x år för att spela det här spelet" utan mer "Vi har testat detta spelet, och det innehåller detta, så vi tror att man bör vara x år för att spela spelet utan att påverkas."Om dina föräldrar tror att du kommer att köpa ett vapen och råna banker och sånt för att du spelar GTA, så har dom jävligt fel.Försök att övertala dom att du kan spela spelen, det är nog vad jag hade gjort. Annars brukar det finnas väldigt mycket racing-spel, om du gillar det.De flesta spel brukar finnas, det är bara FPS-spel som det brukar vara brist på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 25 December 2013 Rapport Dela Skrivet 25 December 2013 Det roliga är att PEGI typ inte ens tror att spel kan påverka en. Blir barnen påverkade av spel?Forskningen om dataspelens inverkan har främst varit inriktad på våld. Många undersökningar har publicerats, med hittills finns det inga bevis på att våldsamma dataspel orsakar långsiktigt eller varaktigt ökad aggressivitet eller våldsamhet bland spelarna.Källor: - Jonathan L. Freedman , Evaluating the Research on Violent Video Games- Guy Cumberbatch, Video Violence Villain or victim? - Raymond Boyle and Matthew Hibberd, Review of Research on the Impact of Violent Computer Games on Young People. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harold Skrivet 25 December 2013 Rapport Dela Skrivet 25 December 2013 småbarnsspel som t.ex: my little pony, barbie, hästspel osv osv...stallet.se kanske passar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 25 December 2013 Rapport Dela Skrivet 25 December 2013 småbarnsspel som t.ex: my little pony, barbie, hästspel osv osv...stallet.se kanske passar. vad är det för barn-spel som har my little pony? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harold Skrivet 25 December 2013 Rapport Dela Skrivet 25 December 2013 vad är det för barn-spel som har my little pony?Ja, det är väl alla med my little pony! Det är vetenskapligt bevisat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 25 December 2013 Rapport Dela Skrivet 25 December 2013 Ja, det är väl alla med my little pony! Det är vetenskapligt bevisat jag vill gärna se ett my little pony-spel som är barnvänligt.någon my little pony relaterat överhuvudtaget som är barnvänligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.