Hoppa till innehåll

Vård Och Omsorg


mummelman
 Dela

Rekommendera inlägg

Att lära sig behöver nödvändigtvis inte gå i strid ström mot att lägga ut uppgifter som bygger på att skriva om stycken du redan läst till ett dokument. Tanken bygger mer på att kunna "köpa tid och energi" som skulle kunna läggas på viktigare prov. Exempelvis bygger mycket av studietekniken på högskolan på sådant vi i vanliga skolan skulle kalla för "fusk" (exempelvis göra en mycket medioker tenta, för att försäkra sig om "om-tenta" för att på så sätt vara mer förberedd på de exakta frågorna, vilket är ett tillåtet "fusksystem") Att däremot bara fuska sig igenom allt utan att lära sig, vilket jag antar är det du syftar på är bara idiotiskt, att gå ihop flera stycken för ett hemarbete är ett "fusk" som är tillåtet, att lägga över sin del på någon annan för att fördjupa en centralare del i helheten kan till och med vara positivt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du nu kan det, gör uppgiften och lämna in den, så får du den gjord och kan satsa mer på proven som du ska göra som är viktigare, istället för att lägga energin på att fråga efter hjälp att göra klart dom.
Det har gått 11 timmar sedan du postade inlägget, och under den tiden kan du nog ha gjort uppgiften, lämnat in den, och satt dig ner och plugga proven.
Istället har du inte fått något gjort...undra vad som var effektivast

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funderade på om jag ens skulle ta mig tid att försöka förklara... "Att lära sig behöver nödvändigtvis inte gå i strid ström mot att lägga ut uppgifter som bygger på att skriva om stycken du redan läst till ett dokument" är en text du verkar frångå totalt. Faktumet att studierna inom detta fält bygger mest på prov och praktik och att det främst är praktiken som avgör huruvida du är lämplig eller ej, samt att jag aldrig nämnt prov verkar helt gå förbi dig?

 

Proccito, tur att jag inte behöver sitta hjälplös och vänta på svar då, jag håller helt med dig till stor del. Bortser man från det moraliska att lägga över mindre men tidsödande uppgifter på någon annan, men väljer att inte göra något alls i väntan på att någon annan gör det känns ju lagom effektivt :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...