Hoppa till innehåll

Nationella Prov No


siaames
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej! På tisdag så kommer vi ha nationella prov på biologi och jag känner mig ganska osäker..

Någon som kan komma med tips om hur jag ska plugga på allt snabbt men ändå så att jag får med all viktigt information som jag kommer behöva veta.

Alla möjliga tips är välkomna!
Tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att inte stressa och plugga allt lite i taget brukar vara effektivt.
Tänk inte på att plugga allt för ett prov för att det är prov. Plugga lite i taget så du lär dig allt, och då kan du alltid fråga läraren ifall du är osäker. Du kan nog få lite plus i kanten av att verka vara intresserad av ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enklast är väl att bara ta fram biologiboken och bläddra igenom den, resonera med dig själv om vad du kan och vad du behöver läsa mer om. Men du behöver inte lusläsa, utan mer bara förstå övergripligt hur saker och ting hänger ihop.

 

Vad jag kommer ihåg handlar det om kroppen (blod, nerver, hjärna, hjärta, muskler, öga etc.), enkla kretslopp/näringskedjor (typ vad händer om alla abborrar dör en i en sjö? alltså producenter, växtätare, köttätare och toppkonsumenter). Antagligen kommer även fotosyntes och växthuseffekten, eftersom det alltid loopar om och om i grundskolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har de ändrat det då, eller har det alltid varit så?

Man har väl samma prov samtidigt när man har ett Nationelt prov?

Nej inte i grundskolan i NO

 

edit: du har fel

 

P.S. glömde att skriva att du har FEL FEL FEL FEL FEL ! D.S.

Redigerat av HerkusMantas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...