Hoppa till innehåll

Kommer Du Köpa Ny Mobil I År?


DarknessSky
 Dela

Kommer du köpa en ny mobil i år?  

9 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

2014 var ett stort kliv i mobilvärlden främst för Androidenheter men även iPhones tog ett stort steg.

 

I androidvärlden så tog Samsung samt Google (Motorola) klivet till 2K-upplösning medan Apple tog sig ur sin inramade värld och släppte en större mobil på 5,5".

 

Är årets mobiler något som intresserar dig?

 

Motivera gärna varför du kommer köpa en ny mobil i år eller varför du inte kommer göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är en person som tidigare bytte telefon rätt ofta. Men senaste åren så har det blivit att jag gått ner till att byta varannat år ungefär.

 

Ska jag vara ärlig så tycker jag utvecklingen har avstannat till stor del. Det blir allt mindre skillnader för varje ny modell och oftast är det design som skiljer. Prestandan känns tillräcklig sedan ett par år sen och ökar bara i små steg. Någon som håller med? När det kommer till upplösningen, med 2K etc så tycker jag det gått lite överstyr. Hög upplösning på en liten skärm får man ju inte ut så mycket av egentligen.

 

Så kort och gott, i år blir det ingen ny mobil för min del. Har hållit mig till iPhone och lär fortsätta så, men kan inte säga att 6:an lockar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är en person som tidigare bytte telefon rätt ofta. Men senaste åren så har det blivit att jag gått ner till att byta varannat år ungefär.

 

Ska jag vara ärlig så tycker jag utvecklingen har avstannat till stor del. Det blir allt mindre skillnader för varje ny modell och oftast är det design som skiljer. Prestandan känns tillräcklig sedan ett par år sen och ökar bara i små steg. Någon som håller med? När det kommer till upplösningen, med 2K etc så tycker jag det gått lite överstyr. Hög upplösning på en liten skärm får man ju inte ut så mycket av egentligen.

 

Så kort och gott, i år blir det ingen ny mobil för min del. Har hållit mig till iPhone och lär fortsätta så, men kan inte säga att 6:an lockar mig.

Kände själv att årets mobiler inte var särskilt intressanta. Dock sitter jag på en Note 2 och är extremt mobilintresserad så 3 GB RAM, Snapdragon 805, 2K, ungefär 17h batteritid med "video playback" samt den uppgraderade S Pen var ganska lockande. Hade dock gärna sett kanske Snapdragon 808 eller 810, kanske t.om en bra Exynos av Samsung själva. Var även väldigt säker på att den skulle få 4 GB RAM som då också blev en besvikelse.

 

Jag har alltid haft svårt för iPhone, jag är en avancerad användare och vill ha en mobil som är anpassad för avancerad användning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar nästan aldrig byta telefoner, men det händer då och då. Jag får hålla med Admin (Även många andra) att telefon utvecklingen har stannat. Jag vill gärna att Samsung projekt YOUM ska få fram en prototyp (Väldigt flexibla skärmar) men det kommer nog dröja ett tag.

 

Jag har kikat lite på Nexus 5 men tror inte det blir någon ny telefon. Kommer självklart att fortsätta hålla mig till Android då jag tycker att Android är mer öppet än andra OS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fan trött på alla dessa mobiler, de segar bara ner sig och alla jävla appar, jag blir helt vansinnig. Jag ska köpa en Nokia 3310 så fort jag hittar en i extremt bra skick! FAN en mobil är till för att ringa och sms'a på, om man ska göra annat skaffa då en surfplatta ELLER en dator.

 

Sen inte nog med det, de går sönder busenkelt, de flesta av mina vänner har haft 5 Iphones och alla med sprucken skärm och baksida allt går ju på försäkringen! USCH ska man ha en mobil ska det vara en Nokia Chuck Norris 3310! 

Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Personligen så gillar jag att byta mobil när det kommer nytt. Inte så att jag byter varje halvår men 1 gång per år brukar jag väl köpa en ny i alla fall. Det kliar lite i fingrarna efter en Note 4 alternativt iPhone 6/6+, men jag tror att jag stannar med min Nexus 5 ett tag till faktist. Känns otroligt snabb och fräsch, speciellt med Lollipop.

 

Så, det blir nog ingen ny mobil för mig i år trots allt. :)

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...
  • 1 år senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...