Hoppa till innehåll

Feedback-Tråden För Nya Fuska


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Lite exempel på bakgrundsfärger :s
 

#001322
#6A7A86
#C0C0C0
#1B1B1B
#5175A5
#104C68

Och det skulle vara snyggt om man drog ut "ipbwrapper" lite från bakgrunden.
ExemepL:

#ipbwrapper {
margin: auto auto;
width: 1010px;
min-width: 1010px!important;
position: relative;
text-align: left;
background: #fff;
box-shadow: 0 0 5px 2px #D0D0D0;
}

Tycker själv det vart lite snyggare. Men kanske inte passar in på den fyrkantiga stilen #windows8
 
Förhandsvisning: http://i.imgur.com/k6ppyfp.png
 
Edit: 
Denna kod är bättre om du någon gång ska byta bakgrund så slipper du ändra färg. (Dock inte exakt lika som den andra!)

box-shadow: 0px 8px 7px rgba(0, 0, 0, 0.31);

Den bör läggas till vid header och footer med. #lel

Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, testade lite och det passar inte riktigt in. Angående färgerna så är de mörka och förstör den ljusa känslan lite för mycket.

Mm! Angående färgerna så är jag lite förtjust i mörk design, vill inte behöva ta på solglasögonen för att gå in på en hemsida liksom!

 

Skulle dock vara kul att göra en "CUSTOM DESIGN" igen till sidan, men har inte tid och är inte så hajj på Javascript. Tror t.o.m. Chrome blockerade den funktionen att lägga till script utanför "Store".

Redigerat av ArcticEmpire
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vår se framöver om jag får tid över att kika på något mörkare tema. Men känns som det ligger en bit fram i tiden. Men ska fundera lite kring olika lösning.

 

 

En allmän fråga till er alla, hur upplever ni sidans hastighet? Snabbare än innan, samma eller långsammare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vår se framöver om jag får tid över att kika på något mörkare tema. Men känns som det ligger en bit fram i tiden. Men ska fundera lite kring olika lösning.

 

 

En allmän fråga till er alla, hur upplever ni sidans hastighet? Snabbare än innan, samma eller långsammare?

Om mobil sidan skulle fungera när man är inne på mobilen skulle det gå mycket snabbare!

Laddningstiden är densamma ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska kika på det, borde inte vara omöjligt att få den större. Den stämmer dock då tidzonen den anger är +0, dvs universaltid. 

tänkte mer om det skulle gå att byta ut T:et mellan datumet och klockslaget till ett mellanrum, så man lättare kan läsa dem separat.

och ang. tiden så menade jag såklart så att den stämmer med svensk tid!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just att bakgrunden är väldigt ljus var någon jag experimenterade med rätt mycket. Men ska se om jag inte kan fixa till något kring det under nästa vecka.

 

Korrekt är att större typsnitt och knappar har att göra med att sidan skall bli mer mobilanpassad, när det gäller forumet så är det anpassat så man även kan använda det med en surfplatta.

 

Skall undersöka buggen med att man kan logga in i stängda trådar även den under nästa vecka. Fokus nu ligger på småfixar och mer allvarliga buggar som uppstått/uppstår.

Det hade varit underbart om det fanns en användarfunktion så att man kunde minska storleken på typsnittet manuellt men att det är stort by default, då blir alla glada.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt mycket bättre design än tidigare måste jag säga. Gillar det ljusa, tycker faktiskt inte det är för skarpt. 

 

En synpunkt bara, tycker att det borde hete typ "konsolspel" eller "Konsoller & konsolspel" eller liknande istället för "TV-spel". Bara en liten synpunkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Väldigt mycket bättre design än tidigare måste jag säga. Gillar det ljusa, tycker faktiskt inte det är för skarpt. 

 

En synpunkt bara, tycker att det borde hete typ "konsolspel" eller "Konsoller & konsolspel" eller liknande istället för "TV-spel". Bara en liten synpunkt.

Om vi ska vara riktigt pertiga så finns det konsoller som inte är TV-spel så det är inte samma sak. Ett Gamboy t.ex. är en konsoll som inte är ett TV-spel och hör hemma i "handhållet".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En väldigt intressant fråga som jag själv funderat på är vad böjelsen av konsol faktiskt är... Konsoler eller Konsoller?

 

Konsol är ju inte samma sak som Konsoll, och då konsoll böjs till konsoller så borde ju inte konsol böjas till samma i plural.

 

Har inte hittat något svar på det, så utgått från att det borde böjas konsoler.

 

När det kommer till namnen på forumen så är jag öppen att ändra de om det finns något bättre att ändra till. Det viktigaste är dock att det är det skall kännas självklart var man ska lägga sitt inlägg.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...