knasbamseman Skrivet 2 Oktober 2016 Rapport Dela Skrivet 2 Oktober 2016 Hej alla !Har en gammal Sony Vaio med Windows Vista. Tror att någon genom alla år jag haft denna (köpte den ny i affär) varit inne i CMD och "trollat" lite. Kan tänka mig i stil med att sno program , eller kunna använda min data till något. Är inte så värst insatt i detta med IT säkerhet. Någon som vet något bra program som går igenom VARENDA liten fil som existerar i datan och sen som man kan få logg typ som man kan lägga upp här så kanske någon vänlig , kunnigare själ än mig själv slänga ett öga på denna sk logg och tipsa om saker som inte bör finnas där/är tillagt för att kunna spionera. Vet att en person som haft fysisk tillgång till datan var inne i cmd och skrv ngt med PING osv , och jag har läst lite om det och förstått att min data skickar ut min IP typ? Så kortfattat , ett program som går igenom hela datan och någon vänlig själ som kan gå igenom resultatet och komma med tips.. Har kört alla möjliga virus program mm , och sist pröva jag AVG i felsäkert läge.. Den kunde inte öppna alla mappar, typ som om någon/ot krypterat vissa filer så vad de nu jag än letar efter inte skall gå att upptäcka. ALLA välmenande förslag och tips är välkommna ! Stort tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
drafiolen Skrivet 4 Oktober 2016 Rapport Dela Skrivet 4 Oktober 2016 (redigerat) Hej alla !Har en gammal Sony Vaio med Windows Vista. Tror att någon genom alla år jag haft denna (köpte den ny i affär) varit inne i CMD och "trollat" lite. Kan tänka mig i stil med att sno program , eller kunna använda min data till något. Är inte så värst insatt i detta med IT säkerhet. Någon som vet något bra program som går igenom VARENDA liten fil som existerar i datan och sen som man kan få logg typ som man kan lägga upp här så kanske någon vänlig , kunnigare själ än mig själv slänga ett öga på denna sk logg och tipsa om saker som inte bör finnas där/är tillagt för att kunna spionera. Vet att en person som haft fysisk tillgång till datan var inne i cmd och skrv ngt med PING osv , och jag har läst lite om det och förstått att min data skickar ut min IP typ? Så kortfattat , ett program som går igenom hela datan och någon vänlig själ som kan gå igenom resultatet och komma med tips.. Har kört alla möjliga virus program mm , och sist pröva jag AVG i felsäkert läge.. Den kunde inte öppna alla mappar, typ som om någon/ot krypterat vissa filer så vad de nu jag än letar efter inte skall gå att upptäcka. ALLA välmenande förslag och tips är välkommna ! Stort tack på förhand! Redigerat 8 Januari 2017 av drafiolen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArcticEmpire Skrivet 20 Oktober 2016 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2016 (redigerat) Tråkigt att snuten tog ner min server jag hade alla "hjälpmedel" på. Skulle kunna ha hjälpt dig om jag hade det kvar. Kan ju alltid skriva om mina program, speciellt för dig <3 Redigerat 20 Oktober 2016 av ArcticEmpire Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulver0 Skrivet 18 April 2017 Rapport Dela Skrivet 18 April 2017 Har det löst sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xenu1 Skrivet 18 April 2017 Rapport Dela Skrivet 18 April 2017 Lite sent att fråga nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.